آیین افتتاحیه هشتمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین

آیین افتتاحیه هشتمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین با حضور دانشجویان منتخب از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران حضرت مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در آیین افتتاحیه هشتمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین که در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی (عج) آغاز شد، دکتر شجاعی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر اصغری معاون بهداشتی، خانم دکتر حیدری رئیس دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم و ۱۲۰ تن از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور داشتند. 
 
دکتر شجاعی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم اشاره به ارتباط و در هم تنیدگی سلامت و دین در تعالی روح و جسم انسان، ابراز امیدواری کرد دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره به عنوان سفیران معنوی و فرهنگی به دانشگاه خود مراجعت و این آموزه‌ها را به دیگران منتقل کنند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شجاعی نیز در سخنانی در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه روح جز با رسیدن به اصل خود به آرامش نمی‌رسد، گفت: طلب بدون وجود مطلوب بی‌معنی است و همه به نوعی کشش به سمت بی‌نهایت داریم که آن بی‌نهایت همان خداوند است. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شجاعی با بیان این که بزرگترین آموزه انبیا آمادگی برای ظهور منجی بوده است، سه شاخصه دین‌داری را رحمانیت، آرامش و شادی دانست.  
وی همچنین ضمن اشاره به جایگاه مهم انقلاب اسلامی ایران در جهت زمینه‌سازی ظهور، دانشجویان را وارثان این انقلاب عظیم در زمینه انسان‌سازی دانست. 
 
گفتنی است هشتمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین در چهار محور سلامت در قرآن و حدیث، سلامت و مراقبت معنوی، اخلاق پزشکی و فقه پزشکی از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید