سفر رئیس ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری به قم

دکتر قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم به همراه دکتر مصری رئیس دانشگاه از شرکت دانش‌بنیان پلاسما درمانی سرو سپید، مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی مجتمع پردیس دانشگاه، پارک علم و فناوری پردیسان و موزه دین و دنیای مسجد مقدس جمکران بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در این سفر یک روزه، دکتر قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری ابتدا، از بخش‌های مختلف زیرساختی، فنی و جمع‌آوری پلاسمای مرکز شرکت دانش‌بنیان پلاسما درمانی سرو سپید بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های تخصصی این مرکز قرار گرفت.

بازدید از مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم دومین مقصد رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری بود که در آن محصولات فناورانه تولید قارچ‌های دارویی خاص، کپسول تقویت‌کننده سیستم ایمنی، بتاگلوکان خالص از طریق طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های تخمیری و نانو ذرات سنتز گرین معرفی شد.

همچنین معرفی محصول فناورانه تولید کیت استخراج DNA از نمونه‌های آب توسط دکتر عالی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و معرفی محصول فناورانه گیاهی با عنوان دندل هرب و تعدادی مواد مؤثره سنتز و خالص‌شده از دیگر محصولاتی بودند که معرفی شدند.

حضور در پارک علم و فناوری استان قم و شنیدن مسائل و دغدغه‌های چند تن از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان از دیگر بخش‌های سفر دکتر قانعی بود که در آن بر تقویت مراکز رشد و همچنین کمک به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه(R & D) تاکید شد.

بازدید از موزه دین و دنیای مسجد مقدس جمکران پایان‌بخش سفر یک روزه رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری به قم بود که در آن از نخستین موزه مفهومی جهان اسلام که در قالب آیات و روایات دینی سبک زندگی اسلامی را معرفی می‌کند از نزدیک بازدید کردند.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید