ارتقاء بهره‌وری و سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد/ لزوم حرکت به سمت بیمارستان‌های بدون دیوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حرکت به سمت بیمارستان‌های بدون دیوار را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید فقط درمان محور باشیم و باید به سمت ارتقاء بهره‌وری و سلامت حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در جلسه کمیته اقتصاد سلامت با تأکید بر تقویت شاخص های اقتصاد سلامت و توجه به گردشگری سلامت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های  استان قم باید به سمت تقویت گردشگری سلامت  استان حرکت کنیم. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین ویزیت سلامت‌محور را مورد توجه قرار داد و گفت: ویزیت فقط منوط به تجویز دارو نیست و باید سایر محورهای سلامت از جمله تغذیه را  در برگیرد؛ بنابراین باید به سمت برگزاری کارگاه‌های تغذیه با همکاری و هماهنگی معاونت درمان، معاونت بهداشت و شورای سلامت و امنیت غذایی حرکت کنیم.  
 
وی توجه جدی به حوزه دندان‌پزشکی را مورد اهمیت دانست و گفت: این حوزه چالش جدی در استان در زمینه اقتصاد درمان برای مردم است که هزینه‌های بسیاری را برای مردم در پی داشته است؛ در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی قم بسته‌های خوبی در نظر گرفته‌ که بزودی اجرایی می شود 
 
دکتر مصری با تأکید بر اینکه باید در زمینه سواد سلامت جامعه در شکل محله محور آن کارهای جدی انجام شود، اظهار کرد: سلامت معنوی ادغام معرفت و حکمت است که قاعده‌مند شده و باید به صورت بسته‌های خدمتی و یکپارچه در اختیار مردم قرار گیرد. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حرکت به سمت بیمارستان‌های بدون دیوار را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید فقط درمان محور باشیم و باید به سمت ارتقاء بهره‌وری و سلامت حرکت کنیم. 
 
وی طراحی اتاق رصد آمار سلامت و عملکرد در سطح دانشگاه را حائز اهمیت دانست و گفت: طراحی این اتاق بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده وزارت بهداشت باید در دستور کار مسئولان دانشگاه قرار گیرد و اگر فرایندی نیاز به اصلاح دارد بر اساس این شاخص‌ها انجام گیرد.
 
 
دکتر مصری همچنین با تشریح محورهای دانش اقتصاد سلامت گفت در اقتصاد سلامت باید قیمت تمام شده خدمات با وجود ارائه خدمات با کیفیت به مراجعان به طور صحیح مدیریت شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  حسابرسی داخلی به منظور مدیریت هزینه ها، خرید خدمت راهبردی در مواردی که منجر به رضایتمندی بیماران می‌شود، نظام پرداخت مناسب و به موقع در راستای  تامین معیشت پرسنل سلامت، اصلاح فرایندها در جهت کاهش هزینه ها و دسترسی به خدمات و صرفه جوئی، رضایتمندی بیماران با استفاده از نوآوری و بهره وری مناسب و دانش جامع در ارگونومی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و حرفه ای فعالان را از جمله محورهای مهم در اقتصاد سلامت برشمرد.
 
دکتر جهانگیری مشاور رئیس دانشگاه هم در این جلسه بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود و نیروی انسانی کارآمد در جهت بهره وری مناسب و رضایتمندی جامعه تاکید کرد.
 
معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان و مدیریت های مرتبط با اقتصاد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این جلسه در خصوص تراز یا ناترازی مالی مراکز تابعه و برخی شاخص های اقتصاد سلامت بحث و تبادل نظر و بحث و تبادل نظر و گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
 
مجموعه ارزیابی ها و اقدامات انجام شده نشان می دهد تاکنون در خصوص اقتصاد درمان در استان اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته ولی باید تلاش مضاعفی مجموعه های مرتبط و استفاده از نرم افزار ساتک این اقدامات تقویت شود.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید