در مراسم بزرگداشت روز پرستار؛

پرستاران نمونه استان قم تجلیل شدند

این مراسم با حضور امیرآبادی فراهانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت و جمعی از پرستاران استان قم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار و در آن از پرستاران نمونه کشوری و استانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مراسم بزرگداشت روز پرستار به مناسبت سالروز میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) با حضور دکتر مصری ریاست دانشگاه و معاونین وی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت، دکتر عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی، حجت‌الاسلام طاهری رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از پرستاران استان در صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد. 
 
 
ساعات بالای کاری، دریافت حقوق و مزایای پایین، داشتن شیفت‌های کاری بالا و اضافه‌کار اجباری و پایین بودن تعرفه خدمات پرستاری مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های پرستاران بودند که در این مراسم از سوی پرستاران و مسئولان حاضر مطرح شد. 
 
ذکر مناقب ائمه(ع) از سوی ذاکر اهل‌بیت(ع) حاج‌آقای حیدر زاده و خواندن شعر آیینی از سوی شاعر اهل‌بیت یزدی اصل از دیگر بخش‌های مراسم بزرگداشت روز پرستار بودند. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم، به مشکلات جامعه پرستاری اشاره و اظهار داشت: مجلس و دولت وظیفه رفع این قشر از جامعه سلامت را دارند که ازجمله این مشکلات می‌توان به عدم پرداخت به‌موقع کارانه و تعرفه‌های پرستاران، پایین بودن مبلغ اضافه‌کاری و اضافه‌کاری‌های اجباری اشاره کرد. 
 
 دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: باید دست در دست هم دهیم و با همدلی و همراهی یکدیگر مسائل و مشکلات جامعه پرستاری را در دولت و مجلس در سطوح مختلف حل کنیم. 
 
دکتر امیرآبادی فراهانی افزود: قطع به‌یقین حل مشکلات جامعه پرستاری سبب ایجاد انگیزه بیشتر آنان برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی می‌شود. 
 
همچنین دکتر محمدی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت ارائه تسهیلات مختلف رفاهی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال گذشته هفده نوع وام و تسهیلات را در اشکال مختلف به دانشجویان پرداخت کرده‌ایم که ازجمله آن‌ها پرداخت وام‌های ازدواج، فرزند آوری و وام ودیعه مسکن بوده است. 
 
دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بخشی از این مراسم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، استمرار سطوح مراقبت سلامت از سوی پرستاران را دارای اهمیت دانست و گفت: مراقبت و پرستاری مجموعه‌ای از فضایل اخلاقی است که باید تمام سعی و تلاش خود را در حفظ این فضایل و انتشار آن به جامعه انجام داد. 
 
گفتنی است در پایان این مراسم از پرستاران برگزیده و نمونه کشوری و استانی تجلیل به عمل آمد.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید