تجلیل جامعه المصطفی العالمیه از کادر درمان، خانواده های معظم شهدای سلامت، امنیت و دفاع مقدس استان قم

این مراسم با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیر جامعه المصطفی العالمیه و جمعی از کادر درمان استان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در مراسم تجلیل جامعه المصطفی العالمیه از کادر درمان، خانواده های معظم شهدای سلامت، امنیت و دفاع مقدس استان که در سالن اجتماعات جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد؛مدیر جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه جمعیت تربیت شده در جامعه المصطفی سرمایه های فرهنگی انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: این نیروی انسانی ارزشمند از آثار انقلاب اسلامی بوده و به برکت پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی در راستای نشر معارف دینی در جهان تربیت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: انقلاب اسلامی حامل پیام و الگو برای جهان است که دشمن نمی تواند آن را تحمل کند و از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را نسبت به ملت عزیز ایران دریغ نکرده اند.

وی با بیان اینکه کشور با وقوع انقلاب اسلامی قدم های رو به رشد در عرصه های مختلف برداشته است، گفت: این پیشرفت ها به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده که باید قدردان آن بوده و در رشد و توسعه همه جانبه کشور تمام توان خود را به کار بگیریم.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه های وزارت بهداشت و وزارت علوم از ظرفیت مجموعه جامعه المصطفی می توانند در راستای رشد و تعالی مراکز علمی خود بیشتر و بهتر استفاده کنند.

 دکتر مهدی مصری افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای موفق در زمینه کنترل شاخص های کرونا بود؛ علیرغم اینکه هنوز بسیاری از کشورها هنوز درگیر این بیماری هستند.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه علوم انسانی در میان سایر علوم اظهار کرد: باید از آموزه های علوم انسانی در حوزه سلامت بهره بگیریم و شاخه بین المللی حوزه سلامت را در جامعه المصطفی ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین ضمن قدردانی از جامعه المصطفی العالمیه به دلیل توجه این مرکز علمی به حوزه بهداشت و درمان گفت: دانشگاه باید در عرصه های مختلف بتواند خدماتی در شأن سفیران صلح جامعه المصطفی العالمیه ارائه کند.

دکتر مصری خاطرنشان کرد: توجه به سنن الهی و مقدرات موضوع مهمی است که باید پزشکان و کادر درمان به آن توجه جدی داشته باشند چرا که در اقناع سازی بیماران نقش جدی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بر لزوم رعایت حقوق بیماران تأکید کرد و گفت: علارغم بالا بودن حجم کار کادر درمان و پزشکان برخورد مودبانه پزشکان و کادر درمان موضوع مهمی است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای امنیت شهید مختار زاده، خانواده بانوی شهیده گرجی نیا و فرزند شهید شیخ شعاعی و همچنین خانم دکتر هاشمی پزشک جهادی با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد؛ همچنین از تعدادی از کادر درمان و سلامت استان با اهدا لوح تجلیل شد.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید