• 1401/06/29 - 14:28
  • 1600
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یازدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره آب و فاضلاب ایران در دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل شد

یازدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره آب و فاضلاب ایران با حضور دکتر مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم، دکتر تابش رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران، مهندس متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان و دیکر مسئولان برگزار شد.

دکتر مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با مهم ارزیابی کردن این کنگره گفت: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند در راستای رفع چالش های مربوطه موثر باشد و راهکارهای علمی را ارائه دهد.
وی با اشاره به مصرف گسترده آب در حوزه کشاورزی گفت: باید در این زمینه از روش های نوین آبیاری استفاده کرده و با اقدامات کارشناسی از هدر رفت آب جلوگیری شود.
دکتر مصری با اشاره به اهمیت سلامت آب گفت: این موضوع بسیار مهم است که در برنامه توسعه هفتم نیز مورد تاکید قرار دارد.

دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز در این جلسه با تاکید بر بهره گیری از نظرات اساتید و دانشجویان گفت: با تبیین موضوع برای این عزیزان، می تواند از نظرات علمی آنها بهره برد.

شایان ذکر است چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشگاه قم و انجمن آب و فاضلاب ایرانشرکت آب و فاضلاب استان قم در تاریخ یکم لغایت سوم آذرماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

دبیرخانه کنگره قم- میدان روح الله، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بوده و علاقه مندان می توانند با ارائه مقالات خود در این همایش، از امتیازات علمی ارائه مقاله با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

کنگره شامل چندین محور کلی از جمله چالش‌های کیفی در حوزه آب، پساب و استفاده مجدد از آب؛ نقش نانو فناوری و فناوری‌های غشایی در تصفیه آب و فاصلاب؛ رویکردهای نوین تامین آب و دفع بهداشتی فاضلاب در روستاها و جوامع کوچک و .... بوده و محور ویژه این همایش ملی بررسی چالش‌های تامین آب از دریا و انتقال به فلات مرکزی می‌باشد.

  • گروه خبری : اخبار, اطلاعیه‌‌
  • کد خبر : 53389

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید