پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت فرارسیدن «روز دانشجو»

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای دانشجو 16 آذرماه و نام‌گذاری این روز تحت عنوان «روز دانشجو» را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به‌ویژه دانشجویان عزیز تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، متن پیام دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت 16 آذرماه و نام‌گذاری این روز تحت عنوان «روز دانشجو» به شرح ذیل است: 
 
«دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»
 
شانزدهم آذرماه یادآور نقش‌آفرینی سه تن از شهیدان خودآگاهی است که در راه علم‌آموزی و اندیشه ورزی قدم برداشتند و با نقش بی‌بدیلشان در حافظه تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران‌زمین ماندگار شدند.
 
 «مهدی شریعت رضوی»، « احمد قندچی» و « مصطفی بزرگ نیا» سه تن از شهیدان بودند که جان خود را بر سر آرمان‌های خود در اعتراض به دخالت بیگانگان و حضور نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران فدا کردند.
 
گرامیداشت روز دانشجو فرصتی برای تکریم و پاسداشت مقام و منزلت دانشجویانی است که همواره نقشی فعال و مؤثر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند و در شرایط حساس کنونی کشور عزیزمان نیازمند وحدت و همدلی است.
 
دانشجویان عزیزی که همواره در برابر دخالت‌ها و زیاده‌خواهی دشمنان قسم‌خورده انقلاب ایستاده‌اند تا انقلاب بزرگ ملت ایران به ثمر بنشیند؛ بنابراین از دانشجویان عزیز انتظار می‌رود جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار دهند و پایه‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را استحکام بخشند.
 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای جنبش دانشجویی، فرارسیدن شانزدهم آذرماه « روز دانشجو» را به همه دانشجویان و فرهیختگان جامعه، به‌ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال تندرستی و موفقیت برای همه شما آرزومندم.
 
دکتر مهدی مصری 
سرپرست علوم پزشکی قم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید