پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت روز مهندس

دکتر مهدی مصری در پیامی روز مهندس را به همه تلاشگران مهندسی حوزه سلامت تبریک گفت.

متن پیام دکتر مصری بدین شرح است:
 
بسمه تعالی
 
تاریخ و تمدن کهن ایران زمین نام بزرگ‌مردان و دانشمندان بلند آوازه‌ای را در روزشمار این سرزمین به ثبت رسانیده است که هریک در علوم نوین و دستاوردهای مختلف علمی روزگار سرآمد دانشمندان و محل رجوع صاحبان ایده و تفکرات نوین بوده و هستند که آوازه علم و درایتشان در جای جای گیتی طنین انداخته است.
 
خواجه نصیرالدین محمد بن حسن جهرودی طوسی مشهور به خواجه نصیر الدین طوسی نمونه ای از این مفاخر بزرگ است که در علوم فلسفه و ریاضی شهرت جهانی دارد.
 
زاد‌روز این حکیم فرزانه ایرانی به نام روز مهندس نامگذاری شده و علم و هنر مهندسان معتقد و متعهد ایرانی را با نام خواجه نصیر الدین طوسی عجین ساخته است.
 
ایجاد و تحقق تمدن عالی ایرانی اسلامی با همفکری، تلاش و همت مهندسان ایرانی که با روحیه بسیجی و فرهنگ ارزشی و اسلامی انس و الفتی دیرینه دارند امکان پذیر است. مهندسی و مهندسان بیشترین نقش را در شکل گیری جوامع و تمدن‌ها داشته و دارند به نحوی که امروزه تصور جامعه بدون برخورداری از خدمات و امکاناتی که توسط این قشر تلاشگر و مبتکر فراهم شده غیر ممکن است.
 
اینجانب ضمن تبریک این روز به همه مهندسان تلاشگر حوزه های مختلف عرصه سلامت جامعه، برای شما عزیزان آرزوی صحت و سلامتی و توفیق روز افزون در لوای پر افتخار ایران و تحت زعامت ولی امر مسلمین حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای((مدظله)) را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید