• 1402/01/22 - 14:51
  • 1247
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد/لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی جمعیت در استان

هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم، با حضور دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه و معاونین وی و همچنین اعضای قرارگاه برگزار و در آن بر لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی جمعیت در استان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با حضور دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه و معاونین وی و همچنین اعضای قرارگاه در سالن شهید مطهری ستاد برگزار و در آن بر لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی جمعیت در استان تأکید شد. 

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه بر لزوم تعریف شاخص‌های کمی و کیفی شاخص‌های جمعیتی در سطح استان و پیگیری این شاخص‌ها تأکید کرد و گفت: پیگیری مصوبات و قوانین جمعیتی باید با جدیت بیشتری انجام شود. 


دکتر مهدی مصری همچنین به ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از چالش‌ها و خلاًهای جمعیتی پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم برای پیش برد اهداف فرهنگی  نباید معطل دستگاه‌های فرهنگی سطح استان باشد بلکه باید بسته فرهنگی جوانی جمعیت با جدیت از سوی دانشگاه دنبال شود. 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بخشی از این جلسه، وجود چالش‌ها و خلاًهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تشکیل قرارگاه فرهنگی جمعیت یک نوع مطالبه گری است که بایستی انجام شود. 


دکتر سیامک محبی با بیان اینکه در این قرارگاه فرهنگی کمیته‌ها دارای تکالیف مشخص هستند که باید انجام دهند، افزود: در سطح ملی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه برای این قرارگاه فرهنگی بودجه‌ای اختصاص نداده نشده است؛ شاید به این دلیل که انجام تکالیف این قرارگاه جزو وظایف ذاتی ارگان‌ها است. 


وی همچنین به موازی کاری ادارات استان پیرامون اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و ابراز داشت: با توجه به منابع بالقوه فرهنگی که در استان قم و دستگاه‌های متعدد استان دارند باید قرارگاه فرهنگی جمعیت در استان تشکیل شود. 


همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد طاهری رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در این باره گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به دغدغه نخست دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل شود و با برپایی همایش و جلسه مشکل حل نمی‌شود و باید دلسوزانه و تکلیف محور کار را پیش برد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 56941

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید