• 1400/10/22 - 11:34
  • 1491
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست شورای اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

این جلسه با حضور دکتر مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد خامه یار رییس ستاد اقامه نماز استان، معاونین دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام والمسلمین طاهری مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و روسای بیمارستانی و مراکز آموزشی برگزار شد. پیگیری احداث مسجد مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع)، بررسی وضعیت نمازخانه های مراکز آموزشی و درمانی، برگزاری دوره های آموزشی و.... از جمله مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه بر دستور کار قرار دادن، اولویت های پژوهشی نماز تاکید کرد.

محمد خامه یار رییس ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه گفت: نگاه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی، یک نگاه ارزشمند و جهادی است که می تواند اثر بخشی بسیاری داشته باشد.

وی بیان داشت: توجه به اقامه نماز در مراکز درمانی و آموزشی امر مهمی بود که می تواند الگویی برای دیگر مراکز باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با قدردانی از برگزاری چنین جلسه ای گفت: شهادت می دهم که از ابتدای امسال تاکنون، هیچ جلسه کاربردی و پرباری مثل این جلسه در استان در مورد نماز برگزار نشده بود.

حجت الاسلام سید محمد طاهری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: دو عامل، عامل اصلی گمراهی و انحراف عمومی است، یکی دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است.

وی افزود: فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن و توجه و ذکر و دعا و توسل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن.

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: دوم دنبال شهوترانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله دنیاطلبی. به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و به شهوات دنیا افتادن.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اساسا ذات علم نور است و انسان به نور نمی رسد مگر اتصال داشته باشد ، بدون ارتباط با خدا انسان به دانش نمی رسد بلکه به چیزی می رسد که ممکن است برای او مفید باشد و ممکن است مضر باشد.

حجت الاسلام طاهری گفت: علم بدون تزکیه و تربیت علم نیست بلکه ابزار کار است که خیلی اوقات بازیچه شیطان قرار می گیرد لذا قرآن می فرماید و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه، آموزش بدون استعانت از ذات خدا برکتی نخواهد داشت چون مصداق أنْ تقولوا ما لا تفْعلون است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 49275

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید