• 1401/11/02 - 09:52
  • 200
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد

لزوم در نظر گرفتن رضایت شخصی بیمار در ساختار بیمارستانی/مسائل شرعی و اخلاق حرفه‌ای در تریاژ بیمارستانی لحاظ شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم در نظر گرفتن مسائل شرعی و اخلاق حرفه‌ای در تریاژ بیمارستانی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در جلسه کمیته راهبردی اورژانس بیمارستان‌ها، با بیان خصایص اصلی مراکز اورژانس گفت: ساختار محوری، مهارت محوری و چابک بودن استانداردهایی است که می‌توان برای این مراکز نام برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اهمیت مستندسازی اقدامات صورت گرفته روی بیمار در مراحل مختلف درمانی ابراز کرد: شرح‌حال اولیه و وضعیت بیمار در اکثر پرونده‌ها کمک زیادی به پزشک می‌کند که بداند بیمار را با چه مشخصه‌ای تحویل گرفته است.

وی با بیان اهمیت اخلاق در تریاژ اظهار داشت: انجام این کار باید با نگاه جدید انجام شود و باید مسائل شرعی و اخلاق حرفه‌ای در تریاژ بیمارستانی لحاظ شود.

دکتر مصری با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن رضایت شخصی بیمار در ساختار بیمارستانی گفت: دستیاران باید در کنار پزشکان با تجربه در اورژانس حضور داشته باشند و صرفاً با اتخاذ جنبه‌های آموزشی در محیط اورژانس و بیمارستان نمی‌توان انتظارات مردم را برآورده کرد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور روسای بیمارستان‌ها برگزار شد و در آن چالش‌ها و مسائل پیش روی بخش اورژانس بیمارستان‌ها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اصلاح فرایندها تأکید شد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 56052

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید