• 1400/09/24 - 19:05
  • 1814
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر قدیر در جلسه ستاد کرونای امروز:

در هفته گذشته پنج روز بدون فوتی‌ کرونایی داشتیم/ پس از ۱۰ ماه میزان بستری‌‌های استان دو رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: بعد از تزریق دوز سوم واکسن توسط مراجع و همچنین توصیه‌های ایشان به تزریق واکسن و پیروی از نظر متخصصان حوزه سلامت؛ حدود 3هزار نفر برای تزریق دوز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

در ابتدای جلسه امروز دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن گرامیداشت هفته پرستار گفت: خوشبختانه امسال برای روز پرستار برنامه‌های متنوع و زیادی داشتیم و به نحو مقتضی از زحمات پرستاران عزیز تقدیر شد.
دکتر قدیر با تشکر از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران گفت: واقعا مقام معظم رهبری حق مطلب را در این دیدار ادا کردند.

ایشان در ادامه به موضوع تزریق دوز سوم واکسن توسط مراجع اشاره کرده و ضمن تقدیر از ایشان و توصیه‌های شان برای تزریق واکسن و پیروی از نظر متخصصان حوزه سلامت گفت: بعد از این اقدام حدود ۳هزار نفر برای تزریق دوز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در ادامه گفت: خوشبختانه روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ما همچنان نزولی است و از دو روز قبل پس از ۱۰ ماه میزان بستری‌های استان دو رقمی شد.

وی ادامه داد: بستری‌های pcr مثبت حدود بیست و خرده‌ای نفر است و حدود ۱۵ بیمار بدحال داریم؛ روند خوبی داریم که رو به کاهش است و انشالله تدوام پیدا کند و کمتر شود.

وی افزود: در هفته قبل، پنج روز فوتی‌های ما صفر بود و میانگین مرگ و میر هفته قبل هم به ۰/۳ نفر رسیده است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.
از نظر واکسیناسیون هم یک میلیون و ۴۲۵هزار و ۴۳۶ دوز واکسن تزریق کردیم که از این تعداد ۷۸۶هزار و ۴۶۲ دوز نوبت اول، ۶۱۴هزار و ۱۴ دوز از آن نوبت دوم و ۲۴هزار و ۹۶۰ دوز هم نوبت سوم است.    
میزان واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲سال ۷۱درصد است و ۵۵/۷ درصد از کل جمعیت استان نیز دو دوز کامل واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در بحث اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری، اجرای مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت هوشمند را داریم که از ابتدای این هفته شروع شده و مرحله به مرحله جلو می‌رود که در تمامی تجمعات، ادارات و سازمان‌ها به صورت خودکار برای افرادی که به این اماکن وارد می‌شوند اجرا می‌شود که اولین قدم در این برنامه همراه داشتن کارت واکسیناسیون است.  

وی در پایان اظهار داشت: مهمترین مساله الان جلوگیری از عادی انگاری است؛ لذا در کنار واکسیناسیون حتما باید رعایت فاصله‌ گذاری و زدن ماسک ادامه پیدا کند.


  • گروه خبری : اخبار,کرونا
  • کد خبر : 48820

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید