معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم:

ورود دانشگاه علوم پزشکی قم به رتبه‌بندی بین المللی آموزش عالی تایمز

دکتر کوهپایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم با ورود به رتبه‌بندی بین المللی آموزش عالی تایمز، در رتبه 1000-801 این رتبه‌بندی قرار گرفت.

دکتر کوهپایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این دستاورد گفت: در پی اقدام مدیریت بین الملل، دانشگاه علوم پزشکی قم در رتبه‌بندی بین المللی آموزش عالی تایمز (Times Higher Education- https://www.timeshighereducation.com/ ) بخش Impact Rankings 2022 (https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/qom-university-medical-sciences ) در رتبه بین 1000-801 قرار گرفت.
 
وی افزود: رتبه‌بندی Impact  آموزش عالی تایمز، تنها جدول عملکرد جهانی است که دانشگاه‌ها را در برابر اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) ارزیابی می‌کند.
 
کوهپایی همچنین گفت: این رتبه بندی از 17 شاخص‌ دقیق استاندارد شده برای ارائه مقایسه جامع و متوازن در چهار حوزه مختلف شامل Research, Stewardship, Outreach and Teaching استفاده می‌کند. رتبه‌ بندی 2022 Impact چهارمین ویرایش جهانی است که شامل 1406 دانشگاه از 106 کشور/منطقه است.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه گفت: لازم به ذکر است یکی از شرایط ورود به این رتبه‌بندی و در واقع از شروط اصلی آن، چاپ حداقل 1000 مقاله ایندکس شده در پایگاه اسکوپوس طی 5 سال اخیر است، که تعداد آن هم نباید در هر سال کمتر از 150 عدد باشد.
 
در پایان دکتر کوهپایی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به این موفقیت و دستاورد؛ از زحمات و فعالیت‌های مدیریت بین‌الملل و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه در این زمینه تشکر کرد.
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید