• 1401/05/31 - 13:27
  • 860
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام واکسیناسیون تجمیعی ویژه اربعین در مصلی قم

جلسه کمیته بهداشت و درمان هماهنگی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور دکتر مصری رییس دانشگاه برگزار و در آن از انجام واکسیناسیون تجمیعی ویژه اربعین در مصلی قم خبر داده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، کمیته بهداشت و درمان هماهنگی اربعین حسینی امروز با حضور دکتر مصری رییس دانشگاه برگزار و در آن بر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی برای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی و برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال تأکید شد.

همچنین در این دستورالعمل برلزوم آسیب شناسی موانع و چالش‌های مراسم اربعین سال‌های گذشته وهمچنین سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اربعین امسال تأکید شد.

در بخشی از این جلسه دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه محل استقرار کل زائران برای اربعین امسال مقرر شده در مسجد مقدس جمکران باشد، گفت: باید تمرکز اصلی خدمات رسانی هم بخش درمان و هم بخش بهداشت مسجد جمکران باشد.

وی به استقرار 145 موکب در مسیرهای مختلف اشاره و عنوان کرد: مقدمات خدمات رسانی به زائرین از پنجم ماه صفر آماده و تا 25 روز ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بایستی خدمات رسانی در ایام اربعین در سه محور خدمات رسانی به زوار، خدمات رسانی در روز اربعین با آمبولانس‌ها و خدمات رسانی بین راهی که به اورژانس 115 و بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند؛ انجام پذیرد.

همچنین دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه، بر پابه کار بودن کارشناسان معاونت بهداشت برای خدمات رسانی اربعین حسینی به ویژه تست سریع کووید 19 تأکید کرد و گفت: واکسیناسیون تجمیعی ویژه اربعین نیز در مصلی انجام خواهد شد.

سرهنگ ابوالفضل چهره نما رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از پزشکان و بخش درمان که در ایام اربعین در حال خدمات رسانی هستند به دلیل ارادتی است که به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند بوده و انجام این خدمات دستوری نیست.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 52883

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید