• 1402/12/03 - 16:59
  • 171
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ویژگی شاخص شهداء ولایت‌پذیری آنان بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توجه ویژه شهداء به ولایت‌پذیری عامل اصلی آنان در رسیدن به مقام والای شهادت بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در دهمین دوره آیین جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و سومین یادواره شهدای بهداری دفاع مقدس لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در ستاد دانشگاه اظهار داشت: داشتن ایرانی جوان و ایجاد فضایی فرهنگی و توانمندساختن جوانان میهن عزیزمان نیازمند برگزاری این دوره‌ها و یادواره‌ها است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: دهمین دوره این آیین با رویکرد دانشگاهی برگزار و در آن از خانواده‌های معظم شهدا،گروه‌های جهادی دانشجویی و درمانی برتر و گروه‌های جهادی دانشجویی و درمانی برتر تجلیل به عمل می‌آید.
 
وی عنوان کرد: در برگزاری دهمین دوره آیین جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و سومین یادواره شهدای بهداری لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم و همچنین معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت دارند.
 
دکتر مصری با بیان نتایج مثبت و آثار و برکات این آیین گفت: شهداء به ویژه سردار شهید سلیمانی در عمل به احکام شرعی، اطاعت‌پذیری، تدابیر و عقلانیت و انجام مطالعه علمی در حوزه‌های مختلف شاخص بودند که باید از آنان الگو گرفت.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: توجه ویژه شهداء به ولایت‌پذیری به دلیل داشتن اخلاص، ایمان قلبی و عترت عامل اصلی رسیدن به مقام والای شهادت بود.
 
وی به وجود چالش‌های مختلف در زمینه‌های ارتقاء سلامت فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن منابع  لازم است به دو مقوله مهم پیشگیری و درمان بیماران توجه و با ایجاد گروهی اندیشه‌ورز بخشی از امور مرتبط با آنان را مرتفع کنیم.
 
دکتر مصری در پایان خاطرنشان کرد: با پرداختن به امور خودمراقبتی و توانمندسازی هموطنان‌مان با کمک خیرین و نهادهای مختلف، باید بتوان مسیر توسعه و ارتقای سلامت جامعه به عنوان یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های مهم پیشرفت هر کشور را فراهم کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار,همایش ها,بسیج جامعه پزشکی
  • کد خبر : 60525

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید