مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

این مراسم با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از دانشجویان دانشگاه در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس شهید قاضی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه، معاونین فرهنگی دانشجویی و غذا و دارو، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از دانشجویان دانشگاه در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس شهید قاضی برگزار شد. 
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز به تمامی دانشجویان دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان ما می‌توانند با رعایت شاخصه‌های مهم دانشجویی و همچنین رعایت شأنیت دانشجویی الگو و نمونه برای همه دانشجویان کشور باشند. 
 
دکتر ثاراله شجاعی بی‌تفاوت نبودن و موضع‌گیری مناسب نسبت به مسائل مختلف جامعه از سوی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشجویان برای ارائه راهکار مناسب نسبت به مسائل مختلف باید بصیرت و آگاهی لازم و همچنین سواد رسانه‌ای در خصوص رخدادهای پیرامون خود داشته باشند. 
 
وی در پایان بر لزوم تلاش مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها برای رشد و پویایی بیشتر دانشجویان تأکید و تصریح کرد: دانشگاه باید محل علم‌آموزی و همچنین بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه آنان باشد. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صفدر الهی راد عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در بخشی از این مراسم در سخنانی، تحجر ستیزی را مهم‌ترین موضوع مطرح در انقلاب اسلامی دانست و گفت: جریان روشنفکری جنایت تاریخی در ایران بود که به دنبال ترویج ناتوانی قدرت تولید علم، نداشتن تبدیل علم به صنعت، نداشتن تفکر و ... در کشور بود. 
 
وی بر لزوم مطالبه گری دانشجویان در برابر اندیشه‌های متحجرانه تأکید و تصریح کرد: مبانی و اصول هر کشور، میزان آزادی را در آن کشور تحلیل و تعیین می‌کند و هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که نسبت به مبانی دینی‌اش بی‌تفاوت باشد. 
 
وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون رعایت حدود شرعی و عفاف و حجاب گفت: رعایت پوشش و حجاب اسلامی بر اساس مبانی قرآن و اهل‌بیت(ع) است و بدحجابی حرام شرعی است. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی راد خاطرنشان کرد: انسان با پوشش نامناسب و کم حجاب درصورتی‌که توبه کند خداوند او را خواهد بخشید؛ اما هیچ‌وقت نباید بگوییم "قانون حجاب را قبول نداریم".
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید