لزوم توجه به جهاد تبیین توسط اساتید دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یکی از وظایف دانشگاهیان را جهاد تبیین دانست و گفت: تفاهم، تعامل، تدارک و تداوم چهار اصل موفقیت در جهاد تبیین با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بر تبیین برنامه‌های کلان دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری مستمر دوره‌های دانش‌افزایی در موضوع جهاد تبیین، با محوریت اساتید، دانشجویان و مردم مورد تأکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امروزه استفاده صحیح از فضای مجازی با رویکرد امیدآفرینی و ایجاد ظرفیت‌های تکنولوژی مطلوب در تبیین روشمند فلسفه اسلامی به‌عنوان الگوی تمدن اسلامی در جهاد تبیین بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در موضوع جهاد تبیین، شناخت مشکل در اولویت است، عنوان کرد: بهره‌گیری از معارف قرآنی به‌عنوان محور هدایت انسان در پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی، برای زیبا زندگی کردن است.

دکتر مصری با بیان اینکه ازجمله توفیقات یک نظام الهی؛ علم،دانش، جهاد،همت و نظم است، ادامه داد: تفاهم، تعامل، تدارک و تداوم چهار اصل موفقیت در جهاد تبیین با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه موردتوجه قرار دادن جهاد تبیین یکی از وظایف دانشگاهیان است، گفت: محتوای دشمن پوچ و فریبنده است اما با استفاده از منابع فاخر تمدن اسلامی برای مقابله با برنامه‌های دشمن باید برنامه داشته باشیم.

وی بیان کرد: راهکار عملی در جهاد تبیین استفاده از تفکر امامین انقلاب در اجرای برنامه به‌عنوان یک راهبرد اصلی امیدآفرین است.

دکتر مصری اظهار داشت: ایمان و باور به عالم غیب، عدالت‌گستری و عبور از برنامه‌های تقلیدی صرف، موجب توسعه معنویت و سلامت در جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه نگاه علوم انسانی در حوزه سلامت، کارگشاست، خاطرنشان کرد: امروزه برنامه‌های حکمرانی و سیاست، موضوعات اجتماعی و سلامت درهم‌تنیده و هم‌پوشانی دارد.

وی در پایان ولایت مداری را به‌عنوان یک اصل شاخص در موضوع سیاست دانست و گفت: بی‌تفاوتی آفت پیشرفت و خودباوری است و چهار عنصر اصلی تحکیم پیوند فرد و جامعه را وابستگی، تعهد، ارتباط و سطوح تماس و اعتقاد تشکیل می‌دهند.

 

کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید