• 1402/09/13 - 11:35
  • 245
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تعیین تکلیف موقوفات حوزه سلامت استان قم در شورای وقف و سلامت

مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: در این شورا هر آنچه در خصوص مالکیت اعیانی حوزه سلامت استان می‌شوند چه انتفاعی و چه منفعتی و نیز پرونده و اجارات املاک در اختیار، احصاء و نسبت به آن‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش وبدا قم، رضا کردی در گفت‌وگویی به برگزاری نشست مشترک دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم اشاره کرد و گفت: در این نشست برخی از مسائل موقوفات حوزه سلامت در شورای وقف و سلامت استان بعد از بیش از دو دهه تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت بایستی شورای وقف و سلامت در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و اعضای آن مشخص می‌شدند که این دستور و تکلیف مهم وزارتی از سوی اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام و شورای وقف و سلامت استان در این دانشگاه تشکیل‌شده است.

وی در ادامه مصوبات جلسه نخست شورای وقف و سلامت استان را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مصوبات این جلسه، احصاء مصوبات و مدارک موجود در اداره کل اوقاف قم مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی قم بود که این کار با همکاری دفتر امور حقوقی و املاک موقوفات استان به بهترین شکل ممکن انجام شد.

مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به تکلیف وزارتی دانشگاه باید نسبت به صدور سندهای مالکیتی اعیانی ملک‌های وقفی دانشگاه نیز که قریب به بیش از 23 سال است احصاء نشده‌اند احصاء و برایشان پرونده تشکیل شود که این کار در سال قبل با تشکیل پرونده در کمترین زمان ممکن انجام شد.

کردی ادامه داد: همچنین در جلسه شورای وقف و سلامت مصوب شد پرونده‌های املاکی که در پذیره یا اجاره‌بها و خیرین تعیین نشده و میزان اجاره‌بها و میزان پذیره آن‌ها از سال 1396 و قبل از آن پرداخت‌نشده و‌ سند اجاره از طرف اداره اوقاف یا متولیان با دانشگاه امضاء نشده است تعیین تکلیف شوند.

مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در واقع در این شورا مصوب شده هر آنچه جزو اموال و مالکیت اعیانی و تصرفی حوزه سلامت استان می‌شوند به‌روزرسانی و نسبت به آن‌ها تعیین تکلیف کنیم که این موارد شامل تعدیل اجاره‌بها، تقسیط اجاره‌بها و یا تثبیت مالکیت اعیانی آن موقوفات می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از بحث و تبادل‌نظر در جلسه متشکله، موضوعات موردبررسی قرار گرفت و با تأکید روسای دو دستگاه مقرر گردید هر چه سریع‌تر به سمت تثبیت مالکیت اعیانی، پرداخت‌های به روز و یا به‌صورت تقسیط یا تعدیل بروند و درصورتی‌که شورای وقف و سلامت استان در خصوص این موقوفات به نتیجه مشخص برسد؛ با سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه تهران مکاتبه و دستور مساعدت موقوفات بررسی‌شده را اخذ خواهیم کرد.

  • گروه خبری : اخبار,عکس و گزارش تصویری
  • کد خبر : 59478

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید