• 1402/09/13 - 14:23
  • 229
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تداوم نظارت‌ها و برخورد با افراد مداخله‌گر در امور درمان

در اجرای برنامه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر مقابله با دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و برخورد با مداخله گران در امور درمان، مراکز بدون مجوز و فرد فاقد صلاحیت در امور درمان که علاوه بر تبلیغات گسترده، اقدامات مربوط به پوست و مو نظیر تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌دادند، با دستور مرجع قضایی و محوریت اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری نیروی انتظامی و کارشناسان معاونت غذا و دارو ضمن ضبط ملزومات پزشکی، محل فعالیت آنان پلمب شد.

به گزارش وبدا قم، قابل‌ذکر است ایشان به‌صورت غیرمجاز اقدامات مربوط به زیبایی را در مکان‌هایی بدون تابلو انجام می‌داد و بعضاً از طریق فضای مجازی تا حدود ۴۰ هزار دنبال کننده جذب کرده بودند که پس از احراز تبلیغات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت موضوع تخلف ایشان جهت برخورد قانونی به دادسرا ارجاع شد.

دکتر جندقی مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص گفت: هر اقدامی که با سلامت بدن انسان در ارتباط باشد جزو امور پزشکی است و در قانون هیچ فردی حق ندارد بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به مداخله در امور پزشکی و درمان بیماران کند.

وی افزود:  امروزه به دلیل افزایش تقاضای مردم در خصوص اعمال زیبایی و گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، متأسفانه فرصتی جهت کسب درآمدهای هنگفت بدون توجه به خطرات جانی مراجعین برای افراد سودجو فراهم‌شده است که بسیاری از آن‌ها بدون تابلو و زیرزمینی فعالیت دارند.

وی افزود: انجام کارهای درمانی غیرمجاز و به خطر انداختن جان افراد، عدم پاسخگویی در هنگام بروز عوارض و آسیب‌های جدی به مرجعان و دریافت تعرفه‌های درمانی و زیبایی بالا ازجمله آسیب‌هایی است که مداخله گران سلامت به جامعه وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه در ادامه گفت: از شهروندان گرامی تقاضا داریم برای  این‌گونه امور صرفاً به مراکز درمانی و مطب‌های دارای پروانه معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده فعالیت افراد بدون پروانه و مجوز موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی گزارش کنند.

  • گروه خبری : اخبار,عکس و گزارش تصویری,ویدئو، کلیپ و پادکست
  • کد خبر : 59482

فیلم ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید