• 1401/11/27 - 14:56
  • 604
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌الملل صورت پذیرفت؛

نشست تخصصی «فقه و اخلاق پزشکی از منظر قرآن و عترت»

چهارمین نشست تخصصی روز دوم همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور اساتید و شخصیت‌های عالی‌رتبه کشور و اساتید ممتاز حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌الملل به میزبانی قم ویژه جامعه پزشکی و با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 
نشست تخصصی «فقه و اخلاق پزشکی از منظر قرآن و عترت» به ریاست دکتر مهدی مصری ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و با حضور و سخنرانی اساتید متخصصین این نشست برگزار شد.
 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حسین فلاح زاده در بخشی از این نشست، از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم در برگزاری همایش قدردانی کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت جهادی در ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری همایش تلاش کرده است.
 

رئیس ستاد ترویج احکام دین همکاری جامعه پزشکی با روحانیت را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: مردم باید رعایت اصول دینی را در بیمارستان‌ها فرا ببینند و جامعه روحانیت می‌تواند در رعایت اصول دینی در بیمارستان‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

اخلاق پزشکی در امور درمانی و فضای بیمارستانی رعایت شود
دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست، به بیان تأثیر ایمان و معنویت در شغل پزشکی اشاره و اظهار داشت: شغل پزشکی شغل مقدسی است که با جسم و روح بیمار در ارتباط است.

وی بر رعایت حال بیماران و تخصیص منابع به‌صورت عادلانه تأکید کرد و گفت: باید یکی از کارهای مهم در دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی شفافیت و همچنین تخصیص عادلانه منابع در حوزه سلامت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: درصورتی‌که معنویت و رفتار اخلاقی در مراکز درمانی اتفاق بیفتد می‌توان آن را در جامعه نیز بسط و گسترش داد.
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 56367
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید