• 1402/02/25 - 13:08
  • 545
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ثبت 191 پایان‌نامه و طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه با موضوع جوانی جمعیت و رشد فرزندآوری در سال 1401

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از ثبت 191 پایان‌نامه و طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه با موضوع جوانی جمعیت و رشد فرزندآوری در سالی که گذشت خبر داد و گفت: از این تعداد 99 طرح تحقیقاتی، 89 مورد پایان‌نامه و 3 مورد نیز طرح فناورانه بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر رحیم عالی در گفت‌وگویی اهمیت موضوع جوانی جمعیت و رشد فرزند آوری در کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدیدات آن در شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در سال 1401، با تدوین برنامه عملیاتی و برنامه‌ریزی مدون توانست تعداد 191 طرح تحقیقاتی، پایان‌نامه و طرح فناورانه را ثبت کند. 

 
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص اولویت‌های تحقیقاتی و ثبت فراخوان‌های متعدد از سوی این معاونت پیرامون موضوع جوانی جمعیت و رشد فرزند آوری را مورداشاره قرار داد و گفت: کلیدواژه‌های مورداستفاده در تدوین این برنامه عملیاتی و برنامه‌ریزی مدون جمعیتی زایمان، باروری، بارداری، سقط، جنین، فرزند آوری، سزارین، مادران و ناباروری بودند. 
 

وی با بیان انجام 191 برنامه عملیاتی و برنامه مدون با توجه به اولویت‌های تحقیقاتی و ثبت فراخوان‌های صورت گرفته در انجام این طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها عنوان کرد: از این تعداد 99 طرح تحقیقاتی، 89 مورد پایان‌نامه و 3 مورد نیز طرح فناورانه بودند. 
 

دکتر عالی مطرح کرد: در انجام این طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه و همچنین پایان نامه‌ها، کلیدواژه مادران دارای بیشترین فراوانی و همچنین کلیدواژه زایمان در طرح‌های تحقیقاتی از بیشترین فراوانی برخوردار بودند.
  • گروه خبری : اخبار,جوانی جمعیت
  • کد خبر : 57308
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید