• 1402/11/16 - 16:56
  • 225
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیشرفت ایران در مدیریت «بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان» در دنیا قابل توجه است

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در همایش ملی «دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان» گفت: پیشرفت ایران در مدیریت این حوزه قابل توجه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، همایش ملی «دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان» امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید مفتح ستاد دانشگاه برگزار شد.

دومین پنل این همایش با عنوان «مدل مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان» با موضوع ارائه «سند جامع و سامانه مدیریت بهینه و جامع سرطان استان قم» برگزار شد که در آن دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری و دکتر محمد جهانگیری مشاور عالی و اجرایی و رئیس کمیته مدیریت بهینه و جامع سرطان دانشگاه علوم پزشکی قم به ایراد سخن پرداختند.
 
مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این همایش پای کار بودن استان قم در اجرای طرح جامع سرطان را مورد توجه قرار داد و گفت: از یک سال و نیم گذشته با همکاری خیرین و تعامل با آن‌ها و شبکه انجام شده به صورت پایلوت اجرای ارائه خدمات و دسترسی عادلانه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان را در استان آغاز کرده‌ایم.
 
دکتر محمد جهانگیری با تأکید بر اینکه مسئولیت امروز دانشگاه با برگزاری این همایش دو چندان می شود، تصریح کرد: شخصیت‌ها و نهادهای اجرایی و موسسات بسیاری کمک کرده‌اند تا با شکل‌گیری شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران و انجام تقسیم کار بتوانیم مسائل پیش روی این حوزه را دانشگاهی و علمی پیش ببریم و با استفاده از فناوری‌ها و تخصص‌های روز دنیا ظرفیت‌های بالقوه را شناسایی و بالفعل کنیم.
 
وی با معرفی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در استان قم که در راستای ارائه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان و ارائه بهترین نوع خدمات در حال انجام است، گفت: پرونده‌های تشکیل شده برای این بیماران با استفاده از هوش مصنوعی به کمک متخصصین آمده و به عنوان ابزاری در انجام غربالگری بیماری در دو مرکز درمانی شهید بهشتی(ره) و شهداء قم مثمر ثمر است.
 
دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مدلی که در آن همه موسسات به ویژه ثمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی بتوانند به هم افزایی در زمینه بیماری‌های صعب العلاج و بیماری سرطان برسند با دو شاخصه مهم طراحی مدل حکمرانی دولت و شکل‌گیری اقتصاد و پایداری این دو مولفه مهم امکان پذیر است.
 
شایان ذکر است در ارائه این پنل کارشناسان و دغدغه‌مندان حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج در دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان فعالیت‌ها، اقدامات، مسائل و نقطه نظرات خویش در حوزه «مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان» پرداختند.
  • گروه خبری : اخبار,همایش ها
  • کد خبر : 60324

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید