• 1401/08/03 - 09:21
  • 1035
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

والدین از رفتن دانش‌ آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مدارس خودداری کنند

دکتر خدادادی رئیس مرکز آموزشی درمانی کامکار به شیوع آنفلوآنزای فصلی اشاره کرد و گفت: بهتر است به محض علامت دار شدن دانش آموز، والدین سه تا پنج روز از رفتن فرزند خود به مدرسه خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر جواد خدادادی به شیوع آنفلوآنزای فصلی میان همشهریان اشاره و اظهار داشت: این بیماری با توجه به سرد شدن هوا شیوع پیدا می‌کند.

 رئیس مرکز آموزشی درمانی کامکار با اشاره به دلایل شیوع بیشتر این بیماری در سال جاری اشاره و عنوان کرد: طی دوران شیوع ویروس کرونا، به دلیل استفاده مردم از ماسک شیوع این بیماری کمتر بود اما با توجه به تزریق نکردن واکسن آنفلوآنزا از سوی مردم و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سیستم ایمنی بدن این ویروس را نمی‌شناسد؛ بنابراین شیوع بیماری نسبت به دو سال گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه معمولاً آنفلوآنزا با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز بیشتر می‌شود، گفت: استراحت در منزل و استفاده از مایعات گرم سبب سرعت بخشیدن به بهبود آنفلوآنزا می‌شود.

دکتر خدادادی نداشتن سخت‌گیری مسئولان مدرسه به دانش آموزان را عاملی برای کاهش و کنترل شیوع بیشتر آنفلوآنزا دانسته و معتقد است: انجام این کار سبب برداشته شدن فشار از روی بیمارستان‌ها و کنترل پیک بیماری شده و کادر درمانی بهتر می‌توانند به مراجعین رسیدگی کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اکثراً اشخاص عادی جامعه به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند اما نگرانی ما نسبت به بیمارانی است که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

به گفته دکتر خدادادی توصیه ما به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا همان توصیه‌هایی است که به بیماران کرونایی داریم؛ در واقع شست وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک سبب کنترل و کاهش پیک بیماری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است به محض علامت دار شدن دانش آموز والدین سه تا پنج روز از رفتن فرزند خود به مدرسه خودداری کرده و در صورت نیاز مدارس به منظور کندتر شدن چرخه شیوع بیماری یک هفته تعطیل شود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 54832

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید