• 1401/09/26 - 11:01
  • 256
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همایش بزرگ انقلابیون جامعه سلامت قم برگزار شد

همایش بزرگ نیروهای انقلابی و مومن جامعه سلامت استان قم همزمان با ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری سلام الله علیها در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم با حضور مسئولین و آحاد جامعه سلامت استان قم‌ برگزار شد.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: سلامت یک مقوله بسیار مهمی بوده که با ساماندهی و برنامه ریزی در مورد آن می توان بخش عمده مشکلات مردم را برطرف کرد و در خدمت مردم بود. 

وی افزود: امروز مهمترین کار ما در حوزه سلامت خدمت به مردم است و شعار دولت مردمی هم این است که توجه به نیازهای مردم در اولویت باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رشد روز افزون علم و تکنولوژی در جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از این مقوله ها نظام سلامت است که شاهد پیشرفت های گسترده در آن هستیم و امروزه به برکت نظام اسلامی ایران، وابستگی در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه پزشکی به خارج از کشور، از بین رفته است. 

دکتر مصری با اشاره به مبانی فرهنگی و سلامت گفت: یکی از موضوعات مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به موضوع فرهنگ و سلامت است، در برنامه توسعه هفتم هم ارتقا سلامت، یکی از موضوعات مهم به شمار می رود و باید از ادغام این دو حوزه به نفع مردم استفاده کنیم. 

وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که نیاز داریم، ادغام علوم انسانی اسلامی، علوم اجتماعی، علوم شناختی و علوم تربیتی در سلامت است که باید نیروهای انقلابی در این زمینه کار اساسی انجام دهند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سلامت نقش محوری در مباحث مختلف داردگفت: سلامت امری است که در فرهنگ عمومی، فرهنگ سلامت، سبک زندگی، مولفه های اجتماعی مردم و.... اثر گذار است و جامعه سلامت می توانند الگوی جامعه باشند و باید توجه کنیم که اگر می خواهیم سلامت در جامعه را پیش ببریم باید سواد سلامت مردم را ارتقا دهیم و نگاه اخلاقی به سلامت داشته باشیم. 

دکتر مصری با اشاره به موضوع سلامت در قرآن کریم گفت: 3206 آیه از قرآن کریم مربوط به سلامت و بهداشت روان است و نباید این موضوع بهداشت روان را نادیده بگیریم، سلامت روان با مولفه های مختلفی از جمله قضایی، قانون گذاری، اقتصادی، فرهنگی و.. مرتبط است و نقش موثری در زندگی مردم دارد. 

وی نقش مساجد را یادآور شد و گفت: مسجد به عنوان محور محله باید در دستور کار برنامه ها باشد و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم و مساجد همواره می تواند در ایجاد اجتماع مردمی و رفع مشکلات موثر باشند. 

دکتر محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: مومنان باید روحیه انقلابی را در وجود خود حفظ کرده و حفظ این امر در طول سالیان مستمر باید دائم باشد. وی افزود:  نیروهای انقلابی با حضور یکپارچه خود در جامعه می توانند آن تکلیفی که مقام معظم رهبری خواسته اند، انجام دهند و در فرمایش اخیر نیز بر این امر تاکید داشتند. 

دکتر محبی با اشاره به شکل گیری همایش بزرگ انقلابیون جامعه سلامت قم گفت: این تجمع بر این اساس است که ما در جامعه سلامت اعلام می داریم که نیروهای جامعه سلامت دلسوزانه در راستای خدمات رسانی به جامعه تلاش کرده و همواره پای انقلاب هستند. 

شایان ذکر است در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان نیز به ایراد سخن پرداخت و از خانواده شهیدان مدافع امنیت شهید زاهدلویی و مختارزاده قدردانی شد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 55585

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید