نشست ملی هم اندیشی «تدوین برنامه جامع آموزش سلامت معنوی» برگزار شد

نشست هم اندیشی تدوین برنامه جامع آموزش سلامت معنوی با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی و نمایندگانی از وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

دکتر اکرم حیدری رئیس دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این نشست تدوین برنامه منسجم برای ادغام آموزش سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: هم افزایی و یکپارچگی در تدوین متون آموزشی سلامت معنوی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقسیم وظایف و دوری از موازی کاری از موضوعاتی است که در این نشست درباره آن بحث می‌شود افزود: این نشست با حضور افراد و صاحب نظرانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، یزد، اصفهان، شاهرود، مشهد، قم و نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و اندیشمندان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه توجه به ضرورت سلامت معنوی در کمک به درمان بیماری‌ها در دوران کرونا بیش از پیش نمایان شد افزود: یکی از نقاط و جا‌هایی که سلامت معنوی جایگاه و اهمیت خود را نشان داد موقعیت‌های بحرانی و به خصوص در زمان درگیری با بیماری کرونا بود که نشان می‌دهد در بحث پیشگیری و درمان بیماری‌ها با تهیه متون آموزشی منسجم و تدوین برنامه‌های با کیفیت سطح دانش و سواد کادر درمانی را در زمینه سلامت معنوی ارتقا داد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: همه انسان ها نیاز به رشد و بالندگی و شکوفایی دارند که باید در این دنیا خود را برای دنیای آخرت آماده کنند.

وی بیان داشت: برای گسترش سلامت معنوی باید در دانشگاه ها ابتدا در راستای تغییر متون کوشید و باور دانشجویان را به این سمت برد که همه مسائل به اذن خداوند است و به صورت عملی سلامت معنوی را گسترش داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در خصوص برنامه ادغام سلامت معنوی در نظام سلامت گفت: هدف از این امر، ارتقای سلامت کل نگر و جامع برای جامع است که باید در این زمینه تلاش و برنامه ریزی کرد.

دکتر مصری گفت: در این عرصه تغییر سبک زندگی و معرفی کیس های بالینی سلامت معنوی و از سوی دیگر حکیم پروری از دیگر مسائلی است که باید مد نظر باشد.

وی با تاکید بر بهره گیری از حوزه های علمیه گفت: باید در راستای توجه به ارتباط حوزه و دانشگاه با این دیدگاه سلامت معنوی کوشید و از ظرفیت های ارزشمندی که در قم وجود دارد، استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، توسعه سلامت معنوی در شبکه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به حجم قابل توجهی از زمان مردم در فضاهای اجتماعی باید به این امر توجه و از سوی دیگر پاسخگویی اجتماعی از طریق سلامت معنوی را مد نظر داشته باشیم.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید