• 1402/02/18 - 09:58
  • 720
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

موضوع اقناع و فرهنگ سازی در زمینه جوانی جمعیت با جدیت دنبال شود/ اتاق فکرهای حوزه جمعیتی پژوهش محور در دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل شود

نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه تشکیل و در آن بر لزوم فرهنگ‌سازی و اقناع موضوع جوانی جمعیت در میان آحاد جامعه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سالن امام علی(ع) ستاد، با بیان اهمیت توجه به موضوع نظام پزشکی و طرح پزشکی خانواده در کشور اظهار داشت: دانشگاه تلاش کرده در این زمینه قدم‌های مهمی بردارد.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: فرهنگ‌سازی موضوع مهم امسال جمعیتی است که باید به آن معاونت‌های بهداشت و درمان و مجموعه روابط عمومی دانشگاه به‌صورت جدی و گسترده توجه کند.


وی در ادامه بر لزوم ورود دانشگاه به موضوع اقناع و فرهنگ‌سازی در زمینه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و ابراز داشت: بسیج جامعه پزشکی استان با حمایت بسیج جامعه پزشکی کشور و همچنین استانداری و خیرین سلامت با جدیت طرح نفس و جلوگیری از سقط‌جنین را دنبال کند.
 

دکتر مصری در ادامه بر لزوم عملیاتی کردن ایده‌های اساتید و دانشجویان در حوزه پژوهش تأکید و تصریح کرد: باید به سمت تشکیل اتاق فکرهای حوزه جمعیتی پژوهش محور برویم.

 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه، بر اتصال نواحی مختلف بسیج با پایگاه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: اگر این اتفاق مهم در خصوص مساجد نیز بیفتد بسیار حائز اهمیت بوده و در این رابطه نباید منتظر هفته جمعیت بمانیم.
 

دکتر سیامک محبی به کسب رتبه عالی دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اجرای برنامه‌ها و شاخص‌های قوانین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کارنامه یک‌ساله دانشگاه حاکی از آن است که اقدامات و کارهای بزرگی در این زمینه صورت پذیرفته اما راضی‌کننده نبوده و بایستی قدم‌های بزرگ‌تر و مثمرثمرتری برداریم.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 57244
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید