مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم منصوب شد/امیدآفرینی در جامعه رسالت مهم بسیج اساتید است

نشست بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه برگزار و در آن رسالت های مهم این قشر از بسیج بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری در نشست بسیج اساتید این دانشگاه در سالن امام علی(ع)، با بیان اینکه تشکیل بسیج اساتید و نخبگان در کنار سایر بسیج اقشار نیاز جامعه بود، اظهار داشت: بر اساس نیازهای فرهنگی، علمی و ...که وجود دارد بسیج اساتید باید این نیازها را رفع کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تحریم‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی سبب رشد کشور در حوزه‌های مختلف شده است،گفت: امیدواریم در حوزه جهاد تبیین و بازنگری در نقشه علمی کشور و نیازهای جامعه علمی به اصلاح و بازنگری برسیم و تغییرات جدی در مسیر علم و توسعه کشور ایجاد کنیم. 
 
وی توسعه اقتصادی و تکنولوژیک کشورهای غربی را مورد توجه قرار داد و گفت: تکنولوژی صرف جوابگو نبوده و توسعه کشور باید به‌صورت درون‌زا باشد که این امر باید از سوی دانشگاه‌ها که به فرموده حضرت امام (ره) در رأس امور است، انجام پذیرد. 
 
همچنین رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم در این نشست در سخنانی به بیان اهمیت بسیج جامعه اساتید در بیان مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت:  تنها قشری که رهبر انقلاب پیام تبریک برای این قشر صادر کرده‌اند قشر بسیج جامعه اساتید است که نشان از اهمیت و ضرورت شکل‌گیری این قشر از جامعه است. 
 
سرهنگ محمود علامه روشن سپس به نقش‌های مختلف اساتید در دانشگاه اشاره و ابراز داشت: تولید علم و علم‌آموزی، جهاد تبیین و واجب بودن آن بر تک‌تک اساتید و مطالبه گری بسیج اساتید نقش‌های مهمی هستند که اساتید دانشگاه علاوه بر گره‌گشایی علمی دانشجویان و حل مسائل علمی آنان بر عهده‌دارند چراکه دانشجویان دارای اشکالات و مسائلی در حوزه‌های مختلف هستند که مبتنی بر علم، اندیشه و تفکر است که باید راهکار برای آن‌ها ارائه دهیم. 
 
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج اساتید استان قم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر قدرت نظامی کشور از وضعیت بازدارندگی بالاتر رفته و می‌توانیم حتی ضربه نخست را به دشمن بزنیم. 
 
وی به ترغیب و تشویق کشورهای همسایه علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان نظام اشاره و  عنوان کرد: در گیرکردن کشورهای همسایه و منطقه علیه ایران، بی‌دولت سازی کشورهای رقیب، درگیر کردن کشورها در جنگ‌های نیابتی و راه‌اندازی جنگ ترکیبی و یا هیبریدی در کشور ازجمله مهم‌ترین دسیسه افکنی های دشمن علیه نظام اسلامی هستند که ان شاء الله به یاری حق همه این‌ها به شکست خواهد انجامید. 
 
در بخش دیگری از  نشست، رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خلأ مطالبه گری از جبهه انقلاب یکی از فضاهایی است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند؛ گاهی اوقات به علت نداشتن الگوی مناسب مطالبه گری را به‌درستی انجام نمی‌دهیم درحالی‌که باید این کار را قشر عادل، عاقل، عامل و... انجام دهد تا دشمن به بهانه مطالبه گری قشر جوانمان را به قهقرا نبرد. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد طاهری با تأکید بر اینکه بسیج اساتید بایستی جلودار مطالبه گری از جبهه انقلاب باشد، تأکید کرد: دمیدن ایمان و امید از سوی بسیج اساتید جزو رسالت‌هایی است که باید با تمام وجود از سوی این قشر انجام شود. 
 
شایان‌ذکر است در این مراسم دکتر حامد شوقی از سوی سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم به‌عنوان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم منصوب شد.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید