• 1399/11/20 - 11:45
  • 1216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

قم ۱۰ روز بدون فوتی کرونا مثبت

استان قم رتبه یکی مانده به آخر میزان بستری بیماران کرونایی در کشور را دارد.ما قدردان مردم فهیم قم هستیم اما برای حفظ وضعیت موجود همچنان باید دستورات بهداشتی را رعایت کرد.

دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه شورای اداری استان گفت: قم به دلیل تک شهرستانی بودن دارای تراکم، تجمع و تردد بسیار زیادی است و از طرفی هم این استان محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: روند بستری در مراکز درمانی قم روند ثابت داشته و تعداد تست‌های مثبت کرونا در مراکز سرپایی نیز اندکی افزایشی است.

به گفته وی، قم از نظر بستری بیماران کرونایی در حال حاضر در رتبه سی‌امکشور قرار دارد و از نظر میزان فوتی‌های کرونایی هم از ۱۰ روز گذشته هیچ مورد مرگ کرونا مثبت در این استان ثبت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: قم از نظر تعداد فوتی‌های کرونا مثبت در حال حاضر در بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت در سطح کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: راه اندازی بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی امیرالمومنین (ع) در ۸ طبقه به متراژ ۲ هزار و ۱۵۰ متر یکی از اقدامات مهم  از ابتدای شیوع کرونا در این استان است.

دکتر قدیر با اشاره به وجود نقاهتگاه بیماران کرونایی در قم عنوان کرد: استقبال از نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی در قم مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم طی ابلاغیه امروز از تیپ ۳ به تیپ ۲ ارتقا یافته و در بین دانشگاههای تیپ دو علوم پزشکی کشور قرار گرفته است. که این ارتقا ارزشمند در این شرایط کرونایی تبدیل تهدید به یک فرصت است.

  • گروه خبری : اخبار,کرونا
  • کد خبر : 39565

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید