• 1402/04/03 - 13:32
  • 493
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان قم منصوب شد

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حکمی دکتر مجید اصغری را به سمت سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس مرکز بهداشت استان منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در حکم دکتر مصری آمده است: خدمتگزاری‌ در نظام‌ مقدس‌ جمهوری اسلامی ایران‌ فرصتی‌ مغتنم‌ و امانتی‌ سنگین‌ و بزرگ‌ است‌ که‌ خداوند متعال‌ به‌ بندگان‌ خویش‌ اعطا فرموده‌ و شکر نعمت‌ آن‌ است‌ که‌ از این‌ فرصت‌ گران‌قدر در جهت‌ کسب‌ رضایت‌ خالق‌ و مخلوق‌، نهایت‌ استفاده‌ به عمل‌ آید.

 با عنایت‌ به‌ هماهنگی‌ به‌عمل‌آمده‌ با معاونت‌ محترم‌ بهداشتی‌ وزارت‌ متبوع‌ و نظر به‌ تعهد،تخصص‌ و تجارب‌ ارزنده‌ جنابعالی‌ به‌موجب‌ این‌ ابلاغ‌ به‌عنوان‌ »سرپرست‌ معاونت‌ بهداشتی‌ و رئیس‌ مرکز بهداشت‌ استان‌ « منصوب‌ می‌شوید.

انتظار می‌رود در راستای‌ تحقق‌ برنامه‌ها و اهداف‌ دانشگاه‌ با بهره‌گیری‌ کامل‌ از تمامی‌ ظرفیت‌ها و جلب‌ مشارکت‌ و تعامل‌ سازنده‌ با سازمان‌ها و ادارات‌ استان‌ و سایر معاونت‌های‌ دانشگاه‌ در انجام‌ مطلوب‌ اقدامات‌ ذیل‌ اهتمام‌ ورزید.

 - تقویت‌، بهبود و توسعه‌ کمی‌ و کیفی‌ شبکه‌ بهداشت‌ استان‌ و مراکز شهرستان‌ها.

 - اهتمام‌ ویژه‌ در ایجاد سازوکار مناسب‌ و تدوین‌ شاخص‌های‌ بومی‌ در ابعاد کمی‌ و کیفی‌ در راستای‌ تحقق‌ منویات‌ و سیاست‌های‌ ابلاغی‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌(مدظله‌ العالی‌)و دولت‌ محترم‌ در خصوص‌ قانون‌ حمایت‌ از خانواده‌ و جوانی‌ جمعیت‌.

 - تشکیل‌ پرونده‌ سلامت‌ الکترونیک‌ جهت‌ کلیه‌ خانوارهای‌ تحت‌ پوشش‌، همراه‌ با تحلیل‌ دقیق‌ و ارائه‌ راهکار.

 - اهتمام‌ و توجه‌ جدی‌ به‌ سطح‌بندی‌ و ارائه‌ خدمات‌ مطلوب‌، ارزیابی‌ دقیق‌،توسعه‌ و اجرای‌ برنامه‌ پزشکی‌ خانواده‌ و نظام‌ ارجاع‌ .

- توجه‌ ویژه‌ به‌ تکریم‌ همکاران‌ محترم‌ و مردم‌ شریف‌ استان‌ با هدف‌ ارائه‌ خدمات‌ مطلوب‌ و شایسته

 - بهره‌گیری‌ از مدیران‌ و همکاران‌ خلاق‌، کارآمد، متعهد و پرتلاش‌ با هدف‌ تسریع‌ و تسهیل‌ امور، اصلاح‌ و ارتقاء فرآیندها.

 - برنامه‌ریزی‌ مدون‌ در راستای‌ پیاده‌سازی‌ موضوع‌ تغذیه‌ و سبک‌ زندگی‌ سالم‌، تحرک‌، نشاط‌ و پویایی‌ جامعه‌ با هدف‌ تأمین‌ و ارتقاء فرهنگ‌ سلامت‌ جمعیت‌ تحت‌ پوشش‌ دانشگاه‌ در ابعاد سلامت‌ جسمی‌، روانی‌، اجتماعی‌ و معنوی‌.

 - تقویت‌ و توسعه‌ برنامه‌های‌ پیشگیری‌ و استفاده‌ از ظرفیت‌ همکاری‌های‌ بین‌بخشی‌ و مشارکت‌ خیرین‌ محترم‌ و مجموعه‌های‌ مردمی‌.

- بررسی‌ وضعیت‌ دقیق‌ موجود استان‌ از نظر بیماری‌های‌ واگیر و غیر واگیر، به‌ویژه‌ بیماری‌های‌ قلبی‌ و عروقی‌، سوانح‌ و حوادث‌، دیابت‌، سرطان‌، بیماری‌های‌ ژنتیک‌ و برنامه‌ریزی‌ در جهت‌ ارتقاء شاخص‌های‌ مرتبط‌ مبتنی‌ بر بسته‌های‌ خدمتی‌ ابلاغی‌ و اسناد بالادستی‌.

- ایجاد بانک‌ مطالعات‌ بهداشتی‌ و بیماری‌های‌ واگیر و غیر واگیر بومی‌ و هدایت‌ پژوهش‌های کاربردی‌ با هدف‌ رفع‌ مسائل‌ محله‌ محور در استان‌.

- برنامه‌ریزی‌ صحیح‌ و تعامل‌ سازنده‌ با ارگان‌ها و سازمان‌های‌ مرتبط‌ استانی‌ و امور شهری‌ در راستای‌ اجرای‌ کامل‌ برنامه‌های‌ حوزه‌ بهداشت‌ در جهان‌ شهر قم‌ و تحقق‌ شعار(شهر بدون‌ دخانیات‌) با هدف‌ ایجاد فرهنگسراها و بوستان‌های‌ سلامت‌ آموزش محور

امید است با توکل‌ بر خدا و در سایه‌ توجهات‌ خاصه‌ حضرت‌ ولی‌عصر(ارواحنا فداه‌)  منویات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌(مدظله‌العالی) در ارتقاء شاخص‌های‌ کمی‌ و کیفی‌ سلامت‌ جامعه‌ در راستای‌ اهداف‌ دولت‌ مردمی‌، با رعایت‌ اخلاق‌مداری‌ و قانون‌گرایی‌ موفق‌ و مؤید باشید.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 57691

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید