راه اندازی نخستین پردیس فناوریهای سلامت کشور در قم

آیین امضای تفاهم نامه تاسیس نخستین پردیس فناوریهای سلامت کشور با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: ایجاد پردیس فناوریهای سلامت موجب تقویت اقتصاد دانش بنیان استان خواهد شد و به طور قطع و یقین این شرکت‌ها با ارائه محصولات فناورانه موجب ارتقای سطح دسترسی عموم مردم به داروها و تجهیزات پزشکی دارای فناوری بالا خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه امروز به همت و یاری پارک علم و فناوری استان قم به نوعی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه سلامت را خواهیم داشت گفت: بیش از ۶۰ شرکت فناور داریم که در ذیل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در حال فعالیت هستند و با ایجاد این پردیس می‌توانیم شاهد توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها باشیم و محصولاتی را در خور جامعه در حوزه سلامت ارائه کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این شرکتهای فناور و دانش بنیان در حال حاضر توان تولید و ارائه بسیاری از لوازم و تجهیزات و محصولات پزشکی را دارا هستند و امید داریم با افتتاح قریب الوقوع پردیس فناوریهای سلامت استان امکان تسهیل سازو کار ایده تا عمل و ورود به بازارهای نوظهور سلامت داخلی و بین المللی فراهم آید.
 
دکتر اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری قم نیز در این جلسه گفت: ابتدا باید تشکر کنم از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم که زمینه همکاری مشترک را فراهم و الگوی تاسیس پردیس سلامت به صورت مشترک برای اولین بار در استان قم را رقم زدند.
 
وی افزود: استان قم از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در رتبه ششم کشوری قرار دارد و ارتقای بسیاری داشته و بخش قابل توجه در این فناوری موضوع بهداشت و درمان است که شرکت‌های خوبی در این خصوص به وجود آمده و در زمینه تجهیزات پزشکی و تولید دارو فعالیت می‌کنند.
 
دکتر شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: از همه عزیزان باید قدردانی کنم چرا که نگاه ویژه به موضوع فناوری دارند و این نگاه موجب رشد و ارتقای اقتصاد مبتنی بر دانش خواهد شد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری بر امر تولید علم همواره تاکید دارند و ما در دانشگاه علوم پزشکی قم به این امر اهتمام ویژه داریم و تلاش خواهیم کرد تا با زمینه سازی و بستر مناسب برای فناوران در توسعه آنها بکوشیم.
 
دکتر کوهپایی رییس گروه توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: در کنار همه ظرفیت‌هاییکه وجود دارد، اما مشکلاتی نیز در حوزه فناوران مشاهده می‌کنیم که تلاش شد این مشکلات برطرف و فضا و بستری مناسب برای محققان و پژوهشگران حوزه سلامت ایجاد شود.
 
وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم و ما در معاونت تحقیقات همواره بر این امر تاکید داریم. وی همچنین با برشمردن جایگاه ویژه فناوری قم در سطح کشور گفت در حال حاضر در عرصه فناوری در رتبه هشتم کشور هستیم و امیدواریم با افتتاح پردیس فناوری‌های سلامت این رتبه بهبود یابد.

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید