• 1402/08/27 - 08:49
  • 116
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حمایت جامعه پرستاری استان قم از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی

جامعه پرستاری استان قم با صدور بیانیه‌ای جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه به‌ویژه جنایات جنگی این رژیم علیه کودکان و زنان بی‌دفاع و مظلوم فلسطینی، پرستاران و کادر درمان را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در حاشیه برگزاری جشن روز پرستار، جامعه پرستاری استان قم با صدور بیانیه‌ای و با امضا قطعنامه ای جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست در غزه به‌ویژه جنایت جنگی علیه کودکان و زنان فلسطینی و کارکنان پرستاری و بهداشتی درمانی را محکوم و از شورای بین‌المللی پرستاران، صلیب سرخ جهانی و ... درخواست کمک کرد. 
 
در این بیانیه آمده است:  
أذن للّذین یقاتلون بأنّهمْ ظلموا و إنّ اللّه على نصْرهمْ لقدیرٌ(حج ۳۹) 
«به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل‌شده، اجازه جهاد داده‌شده است. چراکه مورد ستم قرارگرفته‌اند و خدا بر یارى آن‌ها تواناست.» 
 
این روزها صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان مسلح، غیرنظامیان من‌جمله واحدهای درمانی، آمبولانس‌ها و کادر درمان در نوار غزه را مورد هدف و حمله مستقیم خود قرار داده‌اند و این حملات منجر به تخریب ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی در غزه شده است که این حملات وحشیانه و نسل‌کشی آشکار باعث کشته و مصدوم شدن هزاران غیرنظامی به‌ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع ازجمله کادر درمان شده است. 
 
این در حالی است که بر اساس کنوانسیون ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمان در هنگام جنگ و درگیری برای همه طرف‌های درگیر امری ضروری است و نباید در هیچ شرایطی پرسنل بهداشتی درمانی و آمبولانس‌ها و مراکز درمانی مورد تعرض قرار گیرند. 
 
کمبود امکانات اولیه برای زندگی همچون نبود آب، دارو، تجهیزات پزشکی و حراجی و حتی سوخت شرایط وخیمی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به وجود آورده و دسترسی به نیازهای اولیه بشری به حادترین مراحل خود رسیده است. 
 
جامعه پرستاری استان قم در طی این بیانیه در راستای وظایف و مأموریت‌های خود مراتب نگرانی عمیق خود نسبت به وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه غزه  از این جنایات جنگی را اعلام می‌دارد و ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه و نسل‌کشی آشکار غیرنظامیان در حملات هوایی و موشکی به نوار غزه و کشته و  مصدوم شدن هزاران نفر غیرنظامی در این حملات و از بین رفتن زیرساخت‌های این کشور، از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، صلیب سرخ جهانی،  WHO و شورای بین‌المللی پرستاران می‌خواهد با محکومیت این وضعیت به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و از حملات غیرقانونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جلوگیری کنند و با اتخاذ کلیه تدابیر ضروری خدمات‌رسانی به مردم بی‌دفاع و رنج‌کشیده فلسطین توسط کادر درمان، پزشکان و پرستاران را فراهم آورند.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 59271
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید