• 1401/11/26 - 16:26
  • 342
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جامعه سالم جز در سایه تحقق تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در مراسم افتتاحیه دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» گفت: جامعه سالم جز در سایه تحقق حقیقت تعالی عالم و شکل‌گیری تمدن جدید با جهان‌شناسی جدید نسبت به عالم محقق نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی در مراسم افتتاحیه دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی به عبور سرافرازانه کشور از همه گردنه‌ها و توطئه‌های رسانه‌ای کشور در چند دهه اخیر اشاره و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در یوم‌الله 22 بهمن امسال حضور پرمعنای خود را به دشمنان اسلام و انقلاب نشان داد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به برگزاری دهمین «همایش ملی قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی اشاره و ابراز داشت: امیدواریم این همایش در احیای تمدن نوین اسلامی آثار ارزشمندی در پی داشته باشد.
 
وی به رابطه میان علوم بهداشت و سلامت اشاره و اظهار کرد: تاریخ با شکوه تمدن اسلامی گویای این مطلب است که این مکتب فکری ظرفیت تولید دانش‌های معنوی همراه با نگاه الهی را داشته و دارد؛ ما امروز نیازمند بازتولید چنین دانش‌هایی در تمدن جدید اسلامی و الهی هستیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی ادامه داد: فقه اسلامی و اخلاق اسلامی باید برای تولید دانش‌هایی مبتنی برجهان بینی توحیدی، الهی و معنوی که رنگ و بوی معنویت به خود گرفته است جامعه‌ای سالم با رنگ و بوی معنوی به دنبال داشته باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در پایان خاطرنشان کرد: جامعه سالم جز در سایه تحقق حقیقت تعالی عالم و شکل‌گیری تمدن جدید با جهان‌شناسی جدید نسبت به عالم محقق نمی‌شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 56350
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید