برگزاری پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در قم

پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با معرفی نفرات برتر در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جشنواره گفت: محور هر دانشگاه اساتید آن هستند که با اقدامات آموزشی و پژوهشی خود در توسعه امر آموزش تلاش می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و چهارم حرکت کرده و این یعنی دانشگاه مسئولیت اجتماعی داشته و در برابر جامعه مسئول‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی توسط وزارت بهداشت گفت: موضوع بومی گزینی، مدیریت و رهبری آموزشی با نگاه استراتژیک دانشکده‌ها، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و حرفه‌ای، توجه به ایده‌های نوآورانه، بازنگری در بسته‌های آموزشی و... ازجمله مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.

دکتر مصری به امضا تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: توجه به اخلاق حرفه‌ای و معنوی و گسترش فقه سلامت ازجمله تأکیداتی است که دانشگاه علوم پزشکی قم باید به آن توجه داشته باشد و به‌منظور توسعه سلامت معنوی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به امضا رسید.

وی به فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم با عنوان EDC اشاره کرد و گفت: این مرکز باید اجتماع نخبگان باشد و به‌عنوان یک مرکز اندیشه‌ورز و خلاق در راستای ارتقای آموزشی دانشگاه بکوشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اهمیت تجربه نگاری در قالب مدیریت دانش اشاره کرد و گفت: این امر موجب بهره‌وری بیشتر در کارها شده و با توجه به موضوع کرونا و تجربه‌های ارزشمندی که به دست آمد باید این اقدام صورت گیرد.


دکتر حرمتی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: توجه به جایگاه اساتید و اعضای هیئت‌علمی همواره مدنظر ما بوده است و به این امر تأکید داریم.

وی افزود: تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، یادگیری الکترونیکی و طراحی و تولید محصولات آموزشی از جمله حیطه‌های مربوط به فرایندهای آموزشی جشنواره شهید مطهری بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مراحل انتخاب فرایندهای برتر آموزشی گفت: اعلام فراخوان ارسال فراینده‌های آموزشی، مشاوره جهت تهیه و تدوین فرایندهای آموزشی، ثبت فراینده‌های آموزشی، ارسال به EDC، تشکیل کمیته علمی جشنواره، بررسی و داوری فرایندهای ارسال‌شده در کمیته علمی و کمیته داوری و امتیازدهی نهایی و انتخاب فرایندهای برتر آموزشی ازجمله این موارد بوده است.

دکتر حرمتی با اشاره به انتخاب اساتید برتر گفت: در ابتدا فراخوان از سوی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اعلام و بعد از شرکت اساتید، مستندات در کمیته انتخاب استاد نمونه دانشکده‌ها بررسی و به EDC دانشگاه ارسال شد و در آنجا نیز پس از بررسی مجدد و تشکیل کمیته، اسامی نهایی اعلام شد.

وی همچنین به فرآیند انتخاب ایده‌های برتر نوآورانه آموزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز جلسه و برنامه عملیاتی برگزار و محور ویژه ایده‌های نوآورانه آموزشی تعیین شد و بعد از ارسال فراخوان ایده‌های نوآورانه دریافت و کمیته داوری تشکیل شد.



شایان‌ذکر است در پایان این جلسه از اساتید، دانشجویان و کارشناسان برتر تجلیل شد.

در بخش اساتید نمونه دانشگاه در دو بخش علوم پایه و علوم بالینی دکتر هدی احمری طهران و دکتر مسعود حسنوند عموزاده نفرات برتر شدند.

در بخش اساتید برگزیده دانشکده‌ها، دکتر جعفر عدنانی، دکتر اعظم مصلحی، دکتر جواد تفرجی، دکتر محسن اسلامی، دکتر حامد شفیعی، دکتر فاطمه ملارحیمی، دکتر سید جلال‌الدین اسحق حسینی، دکتر نرگس علیزاده، دکتر مهدی پزشکی مدرس، دکتر رقیه آهنگری، دکتر زهرا طاهری خرامه، دکتر زهرا عابدینی، دکتر حکیمه دهقانی، دکتر احمد راهبر، دکتر ابوالفضل محمدبیگی، دکتر یاسمین برکیان، دکتر سمانه رضایی ده‌نمکی و دکتر مرتضی حیدری به‌عنوان اساتید برگزیده جوایز خود را دریافت کردند.

در بخش اساتید الگوی اخلاق در دانشگاه، دکتر محسن رضایی آدریانی و دکتر محمدرضا رضوی اساتید برتر این حوزه معرفی شدند.

در حوزه فرایندهای برتر آموزشی در دانشگاه ، لوح تقدیر فرایند برتر در حیطه یاددهی – یادگیری با عنوان طراحی، اجرا و ارزشیابی استفاده از جدول کلمات متقاطع در یادگیری بهتر درس آناتومی دانشجویان پزشکی بر اساس مدل کرک پاتریک به دکتر فاطمه حیدری اعطا شد.

همچنین لوح تقدیر فرآیند دیگر به حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی با عنوان فرایند طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی مراقبت معنوی برای پرستاران بر اساس شش گام مدل کرن، به دکتر اشرف خرمی راد اهدا شد در این بخش از فرآیند همچنین لوح تقدیر به دکتر نرگس اسکندری به‌منظور تدوین فرآیند نیازسنجی و بازبینی برنامه آموزشی رشته مامائی در راستای استقرار نظام پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی قم اهدا شد.

در موضوع فرآیند برتر در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، با موضوع بازنگری شیوه‌نامه جامع ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی ؛ گامی در جهت بهبود عملکرد آموزشی، لوح سپاس به دکتر محمدرضا خاکسار اهدا شد.

برگزیده نخستین جشنواره ‌ایده‌های نوآورانه آموزشی نیز با عنوان ایده استفاده از فناوری video recordدر حین اعمال جراحی باهدف بهبود آموزش دانشجویان پزشکی و رشته‌های مرتبط با اتاق عمل ، در اتاق عمل بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید محمدهاشم منتظری بود که لوح سپاس به وی داده شد.

در بخش EDO دانشگاه نیز دکتر مائده تورده حائز کسب رتبه برتر شد.

در بخش اساتید ارتقا یافته از دکتر سید کمال‌الدین اسحق حسینی، دکتر احسان شریفی پور، دکتر صادق یوسفی، دکتر ولی‌الله اکبری، دکتر هدی ابوالحسینی، دکتر رضا امین نژاد، دکتر سید فخرالدین حجازی، دکتر روح‌الله فاتح، دکتر سمیرا خانی، دکتر محمد باقر زاده، دکتر حمید فراهانی، دکتر سید جلال‌الدین اسحق حسینی، دکتر طاهره کمیلی، دکتر حمید حیدری، دکتر رضا فولادی فر، دکتر احمد سلطان‌زاده، دکتر مهدی اسدی قالهری، دکتر زهرا علی اکبرزاده آرانی، دکتر محمد پرورش مسعود دکتر ناهید مهران تجلیل شد.

در بخش کارشناسان برتر حوزه آموزشی نیز محمدعلی اکبرزاده، میلاد سیامکی، مریم جافریان، فریده عواطف سلیم، محبوبه چیت ساز، زهره جعفری، منصوره حسین خانی، اکرم عابدینی، معصومه امیدپناه، قاسم تقی پور، طاهره صدیقیان، هدی هیات زاده، مصطفی ارم، محبوبه انصاری، زینب کریمی و سکینه باقری تقدیر شدند.
 

 

 
 

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید