• 1401/01/31 - 11:52
  • 627
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

برگزاری دهمین همایش قرآن، عترت و سلامت با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در بخش بین المللی

نشست فعالان قرآنی نظام سلامت با وزیر بهداشت در فضایی صمیمانه برگزار شد. در این نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کارگروه قران و عترت فرهنگستان علوم پزشکی انتظارات خود را در حوزه قرآن و عترت با وزیر بهداشت در میان گذاشتند.

در ابتدای این نشست احمدرضا لطف‌آبادی مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و از فعالان قرآنی به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.
 
دکتر مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه بیان داشت: فرهنگستان علوم پزشکی کشور یک دهه است که موضوع قرآن، عترت و سلامت را در دستور کار خود دارد. سال گذشته موضوعات مختلفی به شکل وبینار در بحث قرآن و سلامت داشته‌ایم، برخی از این همایش‌ها بیش از هزار نفر شرکت کننده داشته است که نشان از توجه جامعه دانشگاهی به حوزه قرآن و عترت دارد.
 
وی افزود: طرح پژوهشی "شیوه‌های گسترش انس با قرآن و عترت در جامعه پزشکی" باید در وزارت بهداشت و فرهنگستان مطالعه شود تا این پژوهش و نتایج حاصله را مطالعه شده و شیوه‌های توسعه افراد در این فضا مشخص شود در قرآن و عترت چند موضوع از جمله بهداشت روان دارای اهمیت است زیرا خلق آرامش در جامعه پزشکی دارای اهمیت است. احصاء آیات و روایات در خصوص سلامت معنوی و اسلامی نیز باید مورد توجه باشد.
 
وی ابراز داشت: دهمین همایش قرآن، عترت و سلامت در انتهای بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد و بخش بین‌الملل را با جامعه المصطفی قم در حال پی‌گیری هستیم. در خصوص مباحث بودجه‌ای امسال بودجه پژوهش برای فعالیت‌های قرآنی دو درصد عنوان شده است که اگر در حوزه‌های آموزشی، ترویجی و پژوهشی درست اختصاص پیدا کند مفید فایده خواهد بود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 50887

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید