• 1401/09/23 - 20:12
  • 352
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی وضعیت بهداشت و درمان قم در سفر معاون وزیر بهداشت به استان

معاون وزیر بهداشت در سفر به قم، آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان را بررسی کرد.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست با دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت که در سفری یک‌روزه به همراه هیئت همراه به شهر مقدس قم سفرکرده بوده به بیان مهم‌ترین مسائل و موضوعات پیش روی دانشگاه پرداخت.

 

در این نشست که دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و معاونین دکتر مصری ریاست دانشگاه نیز حضور داشتند، مسائل و مشکلات هر یک از معاونت‌ها موردبحث و بررسی قرار گرفتند.

 

توسعه مراکز آموزشی و درمانی، بازسازی و نوسازی این مراکز با توجه به جایگاه ویژه شهر مقدس قم با توجه به تک شهرستانی بودن آن و زائرپذیر بودنش، وضعیت اورژانس بیمارستان بهشتی و امیرالمومنین(ع)، ایجاد مگا اورژانس، ایجاد آزمایشگاه سم شناسی و پرتو از جمله مهمترین موضوعاتی بودند که از سوی دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شدند.

دکتر مصری در ادامه کمبود تخت بیمارستانی در دو استان خراسان رضوی و قم را مورد توجه قرار داد وعنوان کرد: استاندارد لازم برای جبران این کمبود رسیدن به نقطه مطلوب 2 و 7 دهم تخت بیمارستانی است.

وی همچنین به فرسوده بودن بافت‌های بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: استاندارد نبودن فضای بیمارستانی، چینش نیروهای انسانی به دلیل غیراستاندارد بودن فضا سبب سخت‌تر شدن اداره محیط شده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 55555
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید