rel_news rel_photo

بررسی دیپلماسی اقتصادی در نشست تخصصی گردشگری سلامت

  • 1402/10/06 - 14:44
  • 168
  • NIAFAM_newsCode : 59784
  • NIAFAM_newsGroup : اخبار,عکس و گزارش تصویری

کارگروه دیپلماسی اقتصادی گردشگری با هدف بررسی چالش‌ها و هدف گذاری در حوزه گردشگری سلامت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، کارگروه اقتصادی گردشگری سلامت ذیل نشست تخصصی زیارت، سفر و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد به موضوعات مختلفی در تسهیل گری گردشگری سلامت پرداخت.
 
در این کارگروه هدف‌گذاری اقتصادی در حوزه سلامت، قیمت و تعرفه در بسته خدمات گردشگری سلامت، بازتعریف بیمه‌های تجاری داخلی و بین‌المللی در توسعه خدمات بین‌المللی گردشگری سلامت و تبادلات ارزی و مشکلات مربوط به آن موردبررسی قرار گرفت.
 
در این کارگروه هدف‌گذاری نهایی بر اساس برنامه هفتم انجام شد و بر تشکیل کمیته تخصصی گردشگری سلامت با حضور نمایندگانی از وزارت خارجه، سازمان توسعه تجارت، هلال‌احمر و اتاق بازرگانی و  ورود شرکت‌های مدیریت صادرات به حوزه گردشگری سلامت تأکید شد.
 
لازم به ذکر است در این نشست، نماینده وزارت کشور، رئیس اداره گردشگری سازمان توسعه تجارت، اعضای انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران ، نماینده اتاق بازرگانی قم و تعدادی از فعالان حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران حضور داشتند موضوعات به‌صورت تخصصی بررسی شد.
 
 
زیرساخت‌های درمانی برای توسعه گردشگری تکمیل شود/ دلالان معضل حوزه گردشگری سلامت‌اند
 
الهام نداف‌نیا رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم در این نشست گفت: با توسعه گردشگری 11 شغل اصلی شکل خواهد گرفت که خدمت تولید کرده و موردتوجه جهان است.
 
وی شهر قم را در حوزه گردشگری دارای پتانسیل‌های ویژه دانست و افزود: در شهر قم حتی در دوران کرونا نیز زائر و مسافر داشت اما توزیع درآمدی نداشته و شهروندان از این اقتصاد پویا بهره‌ای نمی‌برند.
 
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم ادامه داد: متأسفانه در حوزه گردشگری به‌خصوص گردشگری سلامت ما استراتژیک و تاکتیک مشخصی نداشته و زیرساخت‌های درمانی و گردشگری ما ناقص است.
 
وی عدم ایجاد مزیت رقابتی در حوزه گردشگری سلامت مطرح و بیان کرد: دیدگاه ما در این حوزه یک‌سویه بوده و نیاز  است دلالان به‌عنوان معضل بزرگ این حوزه هدایت شوند.
 
نداف‌نیا تصریح کرد: حوزه گردشگری نیاز به توجه سامانمند و مشخص دارد که باید به‌صورت مجزا به آن پرداخته شود و سازوکار قانونی پیدا کند.

 
ورود شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه گردشگری سلامت
 
ولی رئیس اداره گردشگری سازمان توسعه تجارت نیز در این کارگروه با تاکید بر تعریف مشوق‌های اقتصادی در حوزه گردشگری سلامت گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند مشکلات حوزه مارکتینگ گردشگری سلامت را حل کنند و نیاز است این شرکت در حوزه سلامت و گردشگری نیز تشکیل شود.
 
وی اظهار داشت: برای توسعه گردشگری نیاز به مشوق‌هایی داریم که بخش خصوصی را به ورود به حوزه اقتصادی سلامت تشویق کند.
 
وی تخفیفات مالیاتی را به‌عنوان یکی از مشوق‌های ورود به حوزه گردشگری سلامت دانست و افزود: ورود ان جی یوها می‌تواند در این حوزه بسیار تسهیل گر بوده و با توجه به قدرت این نهادها در تصویب قوانین کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.
 
رئیس اداره گردشگری سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بر تشکیل کمیته تخصصی با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف اصرار کرد و گفت: یکی از نیازهای این بخش اطلاع‌رسانی درست به مخاطبان است که ان جی یوها می‌توانند این نقش را به‌خوبی ایفا کرده و قوانین را برای مخاطبان تشریح و تبیین کنند.
 
وی تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات را پیشنهاد داد و گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند مشکلات حوزه مارکتینگ گردشگری سلامت را حل کنند و خدمات ارائه دهند، متأسفانه ما در این حوزه شرکتی نداریم و نیاز است این شرکت در حوزه سلامت و گردشگری نیز تشکیل شود.
{author_name}
NIAFAM_imageAuthor :

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید