• 1399/12/04 - 06:44
  • 909
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مدیر جدید نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده های دارویی قم معرفی شد

طی حکمی از سوی دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر اکبر وامق به عنوان سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده های دارویی قم معرفی شد.











در حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آمده است:
جناب آقای دکتر اکبر وامق
داروساز محترم

سلام علیکم ؛

با احترام؛
با توجه به پیشنهاد معاون غذا و داروی دانشگاه و نظر به شایستگی، تعهد و توانایی جنابعالی، بدینوسیله شما را به عنوان"سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآوردههای دارویی" منصوب می نمایم تا با تلاش حداکثری و استفاده از ظرفیت علمی و تجارب کلیه کارشناسان و کارکنان خدوم مجموعه، در چارچوب ضوابط و مقررات نسبت به انجام کلیه شرح وظایف سازمانی و دستورالعمل های ابلاغی و امور محوله اقدام نمایید. امید است با استعانت از خداوند متعال، در مسیر تحقق اهداف عالی نظام سلامت و خدمت به آحاد مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موفق و موید باشید.اهم وظایف و انتظارات اینجانب به شرح ذیل اعلام میگردد:

1- اجرای برنامه های مدون در ارتباط با ارتقاء کیفیت خدمات دارویی، نظارت بر نحوه توزیع و مصرف دارو، پیگیری تدوین و اصلاح فارماکوپه دارویی در مراکز آموزشی و درمانی سطح دانشگاه و بیمارستان ها.

2- نظارت بر عملکرد داروخانه ها و مسئولین فنی داروخانه های استان با انجام بازرسی مستمر و دوره ایی به منظور اطمینان از انطباق عملکرد آنها بر اساس آیین نامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع و انجام ارزشیابی ادواری آنها.

3- بررسی نیاز مناطق مختلف استان به داروخانه و فراهم آوردن امکان تاسیس داروخانه در مناطق مورد نیاز به منظور سهولت دسترسی آحاد مردم به دارو و خدمات دارویی بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع.

4- بهبود روند توزیع دارو در سطح استان از طریق نظارت بر عملکرد شرکت های توزیع دارو به منظور سهولت دسترسی بیماران به داروها بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع.

5- نظارت ویژه، پایش دقیق و برنامه ریزی منظم بر حوزه دارویی سطح استان به منظور احصاء به موقع کمبود های دارویی و انعکاس آنها به سازمان غذا و دارو وزارت متبوع و پیگیری مستمر تا حصول نتیجه مطلوب.

6- رسیدگی به درخواست متقاضیان تاسیس و بهره برداری داروخانه و انجام امتیازبندی لازم در این خصوص، پروانه مسئول فنی داروخانه، جابجایی محل و یا انتقال سرمایه داروخانه و ... براساس آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع.

7- تشکیل، ابلاغ و پیگیری مصوبات کمیسیون قانونی ماده - 20 امور داروخانه ها .

8- تشکیل فعال ستاد توزیع دارو استان، کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها (آنتی بیوتیک ها) و دارو و درمان دانشگاه و پیگیری اجرای مصوبات آنها.

9- نظارت بر نحوه نگهداری، توزیع و مصرف داروها و مواد اعتیاد آور در حوزه تحت پوشش بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع.

10- آموزش و اطلاع رسانی به مردم در جهت افزایش آگاهی آنها در خصوص مصرف داروها، عوارض مصرف بی رویه و غیرمنطقی دارو ها، مصرف داروهای غیرمجاز ، تقلبی و ارائه هشدار های لازم در این خصوص.

11- کاهش و حذف پدیده قاچاق و توزیع خارج از شبکه رسمی دارویی در سطح استان با همکاری دستگاه ههای اجرایی ذیربط استان .

12- رسیدگی به شکایات مردمی و ارجاع پرونده های متخلفان به مراجع ذیصلاح.

13- ارائه گزارش مستمر و ماهانه عملکرد مدیریت تحت پوشش به معاونت غذا و دارو دانشگاه.

14-اجرای مطلوب کلیه آیین نامه ها،دستورالعمل ها، بخشنامه ها، ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان غذا و دارو وزارت متبوع در حوزه ذیربط .

15- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی ازسوی مقام مافوق.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 40950

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید