• 1401/06/08 - 11:54
  • 518
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اهم اقدامات و دستاوردهای معاونت غذا و دارو طی یک سال گذشته

انجام هزار و 237 مورد بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز تحت پوشش

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با ارائه گزارش عملکرد این معاونت طی یک سال گذشته گفت: در این بازه زمانی هزار و 237 مورد بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز تحت پوشش داشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر عباس تهذیبی با تبریک هفته دولت همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به ارائه گزارش عملکرد معاونت غذا و دارو طی یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در حوزه مدیریت غذا افزایش صدور و تمدید پروانه‌های بهداشتی ساخت از 800 پروانه به 1200 پروانه را شاهد بودیم.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین در این بازه زمانی افزایش تعداد بازدید نمونه برداری از کارخانجات از 45 واحد به 180 واحد و افزایش بازدیدهای درجه بندی کارخانجات موادغذایی، آرایشی بهداشتی از 50 واحد به 130 واحد در حوزه مدیریت غذا را داشتیم.


به گفته دکتر تهذیبی انجام هزار و 237 مورد بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز تحت پوشش، صدور 20 مورد مجوز تأسیس داروخانه و صدور دو هزار و 815 معرفی نامه به ارزش دوازده میلیارد ریال جهت کمک هزینه دارویی به بیماران صعف العلاج از دیگر اقدامات حوزه مدیریت دارو طی بازه زمانی 1400-1401 بوده است.


وی همچنین با ارائه گزارش عملکرد مدیریت آزمایشگاه، اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی و اداره طبیعی سنتی مکمل گفت: ساماندهی توزیع شیرخشک‌های رژیمی و مقابله با سودجویان و کمبودهای مقطعی در استان و افتتاح خط تولید مکمل‌های تغذیه‌ای در کارخانجات سلامت فارمد جزو مهمترین اقدامات دولت سیزدهم طی یک سال گذشته در اداره طبیعی سنتی مکمل هستند.


به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم صدور 10 مورد پروانه تاسیس و بهره‌برداری کارخانه آرایشی بهداشتی و صدور 700مورد پروانه ساخت آرایشی بهداشتی جزو اقدامات مهم دولت طی یک سال گذشته در اداره آرایشی بهداشتی این معاونت هستند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 53025

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید