• 1401/03/01 - 09:45
  • 709
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت، ‏حوزه علمیه و دانشگاه‎‎‎‎‎ها با محوریت سلامت معنوی‎

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‏مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها‏، امروز در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ این تفاهم نامه در مراسمی در محل وزارت بهداشت و با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‏‏، آیت الله اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‏ و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها‏ به امضا رسید.

وزیر بهداشت در حاشیه امضای این سند از طلاب روحانیون و کارشناسان علوم دینی خواست تا در حوزه سلامت معنوی و جوانی جمعیت نظام سلامت را با هر سه ابزار آموزش، پژوهش و تبلیغ یاری دهند.

همچنین آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر تخصصی بودن امور بهداشت و درمان، خواستار نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در ترویج سبک زندگی اسلامی شد و تاثیر این اقدامات ترویجی را در سلامت معنوی مردم قابل توجه دانست.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رستمی در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی دو نهاد حوزه و دانشگاه با وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت افزایش نسل و سلامت معنوی را زمینه ساز دستاورد‌های بزرگ در برخورداری از جامعه‌ای سالم و پویا دانست.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت حوزه‌های علمیه و نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه سلامت معنوی و جوانی جمعیت را آغاز می‌کنند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 51379

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید