آزمون جذب نیروی بهورز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

بیست و یکمین دوره آزمون جذب نیروهای بهورز در دانشگاه علوم پزشکی قم امروز جمعه پنجم آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، این دوره با حضور 75 شرکت کننده برگزار شد که از این تعداد 22 نفر که موفق به کسب نمره قبول شوند، پس از گذراندن دوره های تخصصی وارد خانه های بهداشت روستایی می شوند.

افرادی که نمره قبولی را کسب کنند در دوره دوساله کاردانی بهورزی شرکت و موفق به کسب مدرک کاردانی خواهند شد.

آخرین دوره جذب بهورز در قم سال 1936 برگزار شده بود که با توجه به نیاز به حضور بهورزان و پس از دستور دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این دوره امسال نیز برگزار شد.

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که به منظور بررسی مراحل آزمون به محل برگزاری آزمون حضور یافته بود، در حاشیه این بازدید گفت: بهورزان وظایف مهمی بر عهده دارند و نگاه به اینکه بتوانند نیازها جدید جامعه هدف را تامین کنند مد نظر است.

وی با اشاره به طرح سلامت خانواده گفت: این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت آغاز شده و ما نیز در قم در چند نقطه آغاز کردیم اما روستاها نیز باید به این موضوع عمیق تر نگاه کنند و از سوی دیگر بهورزان وظایف مهمی در این عرصه دارند که باید این قشر از جامعه سلامت، تقویت شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این آزمون به صورت مستقل برگزار شده و تمامی کارهای آن توسط دانشگاه انجام شده است و همکاران توسعه و منابع انسانی دانشگاه نسبت به تحول نیروهای انسانی و مدیریت دانش و توانمندسازی نیروهای انسانی از حوزه بهداشت با نگاه به پاسخگویی اجتماعی تقویت کنند.

دکتر مصری بیان داشت: امروزه موضوع زیست بوم و سبک زندگی و... تغییراتی رخ داده است و باید به روز باشیم و آموزش های لازم را پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به موضوع تغییر اقلیم و همچنین تغییر سبک زندگی در روستاها گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی در روستاها از جمله مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد، باشگاه های تندرستی، شوراهای اسلامی و... استفاده کنیم و بتوانیم در واقع شرایط جدیدی را تبیین کنیم که کمک کنند و این واقع امر به معروف و نهی از منکر در حوزه بهداشت است.

مهدی روغنی سرپرست مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در خصوص برگزاری این آزمون گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آزمون جذب و استخدام 22 نیروی بهورز در روز جمعه 5 آبان ماه در محل مرکز آموزشی بهورزی معاونت بهداشتی برگزار شد.

وی با بیان این نکته که با جذب این نیروها بخشی از کمبود نیروی بهداشتی در توابع استان مرتفع خواهد شد بیان داشت: 75 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده بودند که منتخبین آزمون در اعلام نتایج اولیه، پس از مصاحبه عملی، تأیید گزینش و گذراندن کلاس های آموزشی مشغول به کار خواهند شد.

شب گذشته نیز دکتر پوررضا معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با حضور در محل قرنطینه طراحی سوالات آزمون بهورزی که توسط اعضای هیأت علمی طراحی شده بود، بازدید کرد.

کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید