• 1400/06/10 - 17:06
  • 1403
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همشهریان به شایعات فضای مجازی توجه نکنند/ حال اکثر افرادی که در روستاهای قم واکسن زده اند خوب است

همشهریان به شایعات فضای مجازی توجه نکنند. حال اکثر افرادی که در روستاهای قم واکسن زده اند خوب است. دستگاه قضایی با شایعه پراکنان برخورد می‌کند. مشکل تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها نداریم. روند بیماری در قم همچنان نزولی نیست. تجمعات در قم کنترل نمی‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مبارزه با کرونا ویروس گفت: روند کرونا در قم به هیچ عنوان کاهشی نشده و در آستانه هزار نفر بستری بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها قرار داریم.
 
وی افزود: تعداد بیماران بد حال رو به افزایش است و آمارهایی که در فضاهای مجازی در خصوص کاهشی بودن روند بستری بیماری در قم داده می‌شود، اشتباه است.
 
دکتر قدیر با تاکید بر اهمیت رعایت دستورات بهداشتی گفت: ریشه تمام این مسائل تجمعات در قم است و تا زمانی که جلوی این تجمعات گرفته نشود و کمیته‌های استانی به وظایف خود عمل نکنند، وضع ما همینگونه خواهد بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد واکسیناسیون در قم گفت: روند واکسیناسیون در قم شتاب خوبی گرفته است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما هنوز مطلوب ما نیست و باید گروه‌های سنی هدف به مراکز مراجعه کنند.
 
وی افزود: در پیک پنجم که در آن هستیم، هیچ یک از کادر درمان که واکسینه شده بودند، گرفتار کرونا به صورت شدید نشده و بستری نشدند که این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون و تاثیرگذاری آن است.
 
دکتر قدیر به تبلیغات دشمنان خارجی و جاهلان داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه تبلیغات ضد واکسن در قم زیاد است و اخیرا هم در یکی از روستاهای قم کلیپی منتشر شد که مردم روستا واکسن زده و فوت کردند که بررسی کردیم و نشان داد شایعه و کذب محض است و صحت ندارد و دستگاه قضایی پیگر موضوع است.
 
وی با اشاره به اهمیت رفتار مناسب با بیمار گفت: همکاران بنده در مراکز درمانی خسته شده‌اندکه به آنها خدا قوت می‌گویم اما این خستگی دلیلی بر رفتار نامناسب با مردم عزیز نمی‌شود و باید با نهایت دقت و احترام با بیمار برخورد شود. که البته اکثر کادر درمان رفتارشان با بیمار کاملا پسندیده و انسانی است
 
دکتر قدیر همچنین در خصوص برخی شایعات در مورد اکسیژن در مراکز درمانی گفت: اکسیژن در بیمارستان‌ها به صورت لحظه‌ایرصد می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی نداشته و با شرکت‌های تامین اکسیژن نیز همواره در ارتباط هستیم.
  • گروه خبری : اخبار,کرونا
  • کد خبر : 46971

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید