• 1401/01/10 - 13:08
  • 989
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

دانشگاه‌ها باید در تولید پژوهش محور تلاش کنند/ تحقیقات پاسخگو را باید مد‌نظر داشته باشیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر لزوم ارتباط گیری موثر با علما و مراجع عظام تقلید تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در این حوزه باید فعالیت داشته و اقدامات پژوهشی را برای این عزیزان تشریح کند که در این راستا حمایت آن‌ها را نیز خواهیم داشت.

دکتر پناهی که امروز به قم سفر کرده است، در جلسه با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شعاری که امسال مقام معظم رهبری در ابتدا سال فرمودند، بسیار مهم و پرمعناست که بار مسئولیت ما را چندین برابر می‌کند.

وی گفت: باید تولید از دل دانش و مسائل علمی بیرون آید و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این است که بتوانیم تولیدات علمی داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت تولید رفته و از فضای صرفا آموزشی خارج شوند، دانشگاه باید در بین مردم باشد و مشکلات جامعه را دیده و با ابزار پژوهش راه کار رفع مشکل جامعه را ارائه کند.

دکتر پناهی تاکید کرد: باید در تحقیق به سراغ مسائلی برویم که نیاز داریم، تحقیقات پاسخگو یکی از مسائل ضروری در جامعه است و باید بر این اساس گام برداریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های هر دانشگاه علوم پزشکی در کشور گفت: به هر دانشگاه یک ماموریت اصلی پژوهشی در کنار دیگر کارها و فعالیت‌ها خواهیم داد و این ماموریت نیز بر اساس شعار سال است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر لزوم ارتباط گیری موثر با علما و مراجع عظام تقلید تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در این حوزه باید فعالیت داشته و اقدامات پژوهشی را برای این عزیزان تشریح کند که در این راستا حمایت آنها را نیز خواهیم داشت.

دکتر پناهی بر امر جوان گرایی و جذب نخبگان تاکید کرد و گفت: باید به امر مهم توجه داشته باشیم و بدانیم که استفاده و بهره‌گیری از نخبگان در حوزه های علمی و تولیدات مهم است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 50522

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید