• 1400/12/06 - 09:33
  • 994
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی، باید با نقش و اهتمام دین در سلامت آشنا شود

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین طاهری مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن توصیه به بهره‌برداری از فیوضات ماه رجب گفت: دین، تأمین کننده توشه دنیا و آخرت انسان است و لذا خداوند می‌فرماید همه آنچه که برای زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها نیاز است در قرآن کریم آورده شده است.

وی در پاسخ به این شبهه که اگر همه چیز در دین هست، پس چرا زندگی بسیاری از مردم دچار مشکلاتی است گفت: ما باید مانند کسی که به دنبال طلاست، مدام تلاش کنیم و زحمت بکشیم تا بتوانیم همه مباحث دین را در زندگی پیاده کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت در دوران مبارزه با ویروس کرونا گفت: اگر روحیه ایثار و شهامت توسط کادر درمان و مدافعان سلامت نمی بود، امکان مبارزه با این شرایط سخت، وجود نداشت.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این نکته که دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی باید با نقش و اهتمام دین در سلامت آشنا شود افزود: هدف حوزه علوم میان رشته‌ای این است که اگر قرار است در حوزه سلامت اقدامی انجام شود باید دین را هم در آن دخیل دانست چون دین برنامه زندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خاطرنشان کرد: حوزه علوم میان رشته ای از سال ۱۳۹۵ با حدود ۱۹ دانشجو تشکیل شد ولی امروز با عنایات حضرت معصومه(س) و همکاری اساتید این حوزه، سرفصل‌های مدونی برای این حوزه تأمین شد و هر سال حدود ۱۲۰ دانشجو جدید پذیرش داریم.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 50012
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید