• 1401/06/03 - 13:41
  • 457
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آیت‌الله اعرافی در مراسم بزرگداشت روز پزشک؛

توجه ویژه‌ای در برنامه هفتم توسعه به زیرساخت‌های حوزه سلامت استان قم شود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسم بزرگداشت روز پزشک به جایگاه ویژه استان قم نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد وگفت: بایستی در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان متناسب با شأن قم شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که با حضور مسئولان استان در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمان استان طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا به وضعیت حوزه سلامت در قرون گذشته اشاره و اظهار داشت: در اوج شکوفایی تمدن اسلام کشورعزیزمان ایران نیز نقش ویژه‌ای درحوزه سلامت داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: ایران اسلامی طی چند قرن اخیر حلقه وصلی شد که آثار و اندیشه‌های تمدن‌های پیشین را دریافت و به‌درستی آن را فرآوری و بازسازی کند و به بهترین شکل ممکن به آیندگان انتقال دهد.

وی نوآور بودن شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا در منطق، فلسفه و طب را موردتوجه قرار داد و گفت: بایستی در دوره کنونی نیز یک ملت و تمدن تاریخ اوج و شکوفایی خود را ببیند و برای تحول جدید در زمان و روزگار ما الگوبرداری کند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: پیام مهم انقلاب اسلامی بیداری و بالیدن به گذشته‌ای است که داشته و باید خود را در جایگاه و منزلتی ببینیم که می‌توانیم به سمت مرزهای دانش حرکت کنیم و مانند دوره شکوفایی ایران اسلام برگ‌هایی بر دانش بشری بیفزاییم.

امام ‌جمعه قم مهم بودن نگاه فلسفی در پزشکی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: داشتن جهان‌بینی در حوزه پزشکی به گذشتگان دور برمی‌گردد و آنچه انتظار می‌رود این است که یک پزشک با نگاه الهی به عالم هستی و دنیا به انجام‌ وظیفه بپردازد.

وی گفت: داشتن نگرش الهی به حوزه کار پزشکی و فضیلت‌هایی که در کار پزشکی تجلی پیدا می‌کند بسیار اهمیت داشته و این نوع نگرش هم در دوره گذشته و هم در دوره کنونی دارای اهمیت است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه داشتن نگاه عقلی و فلسفی به حوزه کاری و هم تخلق اخلاقی و الهی به حوزه پزشکی دارای اهمیت است، گفت: اگر پزشک به این دو حوزه و بال فکری مجهز باشد؛ می‌تواند گره‌گشای مسائل اجتماعی نیز باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه جامعه پزشکی در تاب‌آوری کشور در دوران کرونا یک رکن مهم بود، ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم به مقوله سلامت باید به‌عنوان بسته جامع نگاه کند.

آیت‌الله اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی و سلامت انتظاری که می‌رود این است که استان قم متناسب با جایگاهی که دارد از استانداردهای لازم در حوزه سلامت برخوردار باشد؛ همچنین بایستی در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان متناسب با شأن قم شود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 52939

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید